DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 30 augusti 2011

LIBYEN OCH KADAFFI.

Som jag skrivit tidigare, har jag ingen större tilltro till dessa rebeller och det jag undrar över, är om dessa så kallade rebeller, tillhör den libyska befolkningen eller om de flesta kommer utifrån andra länder ??

Den libyska befolkningen har inte haft det alltför illa med Kadaffi som ledare, då han har sörjt för sitt folk och sett till att ingen behöver gå hungrande i Libyen. 

Därför har jag svårt att förstå hur det kan ha blivit så här illa och vem som har försett den "libyska" (om de nu är i från Libyen) rebellstyrkan med vapnen??


Är det Nato, som har gjort det och hur tusan kan de veta att det här som de stödjer, inte är de hårdföra islamister, som jag är 99 % säker på att det är och som aldrig i helsike kommer att låta några få libyer få mänskliga rättigheter, utan kommer att införa sharialagar (det är jag säker på.)  
De kommer inte att få några sådana medel som hjälp med mat för dagen eller hjälp med pengar till giftermål eller hus, för den delen heller.

Det blir nog många som kommer att sörja sin forna ledare och det han hjälpt de med under sina år vid makten.

Om det är som jag tror att det är, så kommer förmodligen även de kristna som bor här och bott här att få känna av det som blir de nya reglerna även för de =(


"50 000 döda i Libyen

Enligt en av det libyska övergångsrådets militära ledare har uppskattningsvis totalt 50 000 människor dödats sedan oroligheterna i Libyen inleddes.
Den uppskattade dödssiffran förs fram av överste Hisham Buhagiar, befälhavare för de rebellstyrkor som avancerade från Nafusabergen mot Tripoli i förra veckan, i en intervju med Reuters.
- Omkring 50 000 människor har dödats sedan upproret inleddes. I Misrata och Zlitan dödades mellan 15 000 och 17 000 personer och även Nafusabergen fick ett stort antal offer. Vi har befriat runt 28 000 fångar. Vi antar att alla de som saknas har blivit dödade, sade Buhagiar. "

Vi får se hur det går men jag hyser inget större hopp och tror att det Muslimska Brödrarskapet, ligger bakom det här upproret med och de vill mer än gärna införa dessa stränga regler med sharialagar och ett mycket hårt hållet folk.

Nu blir det till att vänta och se vad som händer.
Rebellerna har sagt att de väntar att Gaddafi ska svara innan lördagen, om han vill att de alla lägger ner sina vapen ??

Jag tror att rebellerna vet att Kadaffi har ett stort stöd hos sitt folk och att der inte är majoriteten som vill få bort honom, eftersom att han faktiskt har hjälpt sitt folk mer än vad andra känner till.

Han har dessutom bidragit med mycket pengar till den Afrikanska Unionen med.

Ett land till som jag vet att han har bidragit med pengar till (det är flera andra länder med) är Gambia och som i ett tidigt skede sa till den Libyska ambassaden i Gambia att stänga ner och flytta ut ur landet och det beskedet kom ena dagen och skulle vara utfört dagen efter ???

Det här var tidigare under våren.

Kadaffi har faktiskt gjort mycket gott i Afrika och som man nu försöker att vifta bort.
Afrikanska Unionen har redan tidigt sagt, att de kommer att gå i konkurs, om Kadaffi måste lämna sin post som ledare för Libyen =(


Det är mycket han gör som han inte ordar högt och vitt och brett om utan gör det i tysthet och utan större ståhej och det är också en bra sak med honom.
Ni som vill läsa hela artikeln från dagens Svenska Dagbladet kan göra det, HÄR.


Ha en trevlig tisdagskväll.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook