DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 3 augusti 2011

VÅRDARE VÅLDTOG 73-ÅRIG KVINNA PÅ...

... äldreboende ???

Fy tusan vilka svin det finns och de arbetar med våra gamla och sjuka, usch.
Var har den gamla hederliga människan tagit vägen ??

Varför händer sådana här saker så ofta i samhället ?
Hur kan det över huvud taget komma sig att en 54-årig manlig vårdare, får för sig att en gammal kvinna på 73 år skulle vilja ha samlag med en sliskig personal där hon bor ???

Det är skrämmande att läsa om förfallet inom vården.
Hur kommer det sig att folk kan bli så avtrubbade i huvudet att de får för sig att göra något så osmakligt och dessutom mot en försvarslös gammal kvinna.


Gode tid så jag känner avsmak för dessa människor som beter sig så osmakligt och dessutom inte förstår att det är så fel som det någonsin kan bli.
Riktigt äckligt !!!


"Vårdare våldtog 73-årig kvinna

En 54-årig vårdare på ett äldreboende i Stockholm har dömts till fängelse efter att ha våldtagit en 73-årig kvinna."

Läs hela artikeln ur dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Jag hoppas att han blir avstängd från att arbeta inom vården igen, efter avtjänat fängelsestraff.

Men med  tanke på vad som hände med "uskorna"  på äldreboendet i Norrköping, så verkar det inte vara helt självklart, med det synsätt man hade där inom ledning, på det som inträffade  (ena uskan som tryckte ner spyorna tillbaka i halsen på en gammal kvinna, bland flera andra händelser).

Jag udrar vad det är som gör människor så cyniska i vår tid och att det kan bli så fel i det stora hela??
Är det att det är för få som arbetar (indragen personal) och får alldeles för tung arbetsbörda ???

Eller har det med dagens cyniska inställning att göra, att människors liv inte längre har samma värde som jag växte upp med ??
Det är i alla fall så fel som det någonsin kan bli och så  är vi där igen i min tanke kedja, att detta aldrig skulle kunna ske på något av de förmögnas "äldreboenden" utan att där har nog personal det bra mycket bättre med bättre löner för att deras vårtagare och anhöriga, kan betala för så  mycket bättre vård =(

Trista fakta !!

Ha en trevlig onsdag ändå.

Kram Maritha.
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

eller så har det att göra med att som vårdare på ett äldreboende får man leva med att bli slagen, riven, hotad, kallad fula ord, få saker kastade på sig och bli spottad på då ganska många gamla pga demens eller proppar i hjärnan blir aggressiva. orka jobba med sånt dagligen liksom utan att någonsin tappa besinningen :) (för en skitlön)

Anonym sa...

försvarar förtås inte våldtäkten i det här fallet såklart, men i alla andra fall där personalen kanske varit lite hårdhänt eller sagt något elakt.

Unknown sa...

Hej Anonym! Jag kan inte hålla med dig alls, även om det är för en skitlön man jobbar.Det är inte de gamlas fel att de uppträder som de gör och det finns inget som rättfärdigar ett sådant beteende. Det gör knappast en sjuk eller dement människa till att göra bättre saker än de du beskriver.
Jo, även jag anser att lönen skulle vara mycket högre men det är de politiker som svenska folket valt, som möjliggjort att det blivit så snett inom vården. Då är det bättre att slå mot de som gjort det så här fel. Politikerna t ex =) Jag har själv arbetat mesta delen inom vården och vet att det kan vara tufft men aldrig sagt eller gjort någon enda människa illa för det. Det är inte så det får gå till och så får vi aldrig tillåta att det blir eller. Facken vet jag har svårt att ta ställning till lönerna, då de verkar sitta i flera knän samtidigt men det finns ju fortfarande, syndikalisterna, som jag tror gör mer i från sig, trots allt. Ett förslag i alla fall. Ha det så gott. Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook