DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 23 augusti 2011

DET HÄR TYCKER JAG INTE HELLER OM.

Jag läste det här inlägget i Svenska Dagbladets debattinlägg och tycker att de har helt rätt i det här de skriver nu.


"Hot och våld måste tas på större allvar


Therese Borg och Carina Herrstedt. Vi efterlyser konkreta åtgärder som förhindrar att politiskt engagemang, hos såväl kvinnor som män, avstås på grund av rädsla för den egna säkerheten.
Therese Borg och Carina Herrstedt
Att politiker på alla nivåer ibland utsätts för olika former av hot, trakasserier och ibland våld är allmänt känt. De allra flesta menar att detta är oacceptabelt, då det inte bara handlar om angrepp mot enskilda personer vilket i sig är illa nog, utan dessutom är ett hot mot åsiktsfriheten och demokratin. "

Vi har alla rätt att tycka vad vi vill och ska inte behöva bli hotade av någon eller något och inte utsättas för eller hotas med våld, för att vi tycker som vi vill och står för vad vi vill.

Läs hela debattinlägg i Svenska  Dagbladet, HÄR.
 

Jag är absolut ingen älskare till Sverige Demokraterna och skulle aldrig lägga min röst på de.
Dock anser jag att de har rätt att tycka vad de vill och att de absolut inte ska behöva uppleva eller känna sig hotade av någon eller något och det gäller alla i vårt land och alla partier.

Det hör till våra grundläggande rättigheter att tycka och säga vad vi vill, utan att någon har rätt att hota oss för det.
När jag läser sånt, så blir jag riktigt arg.

Detsamma gäller när det kommer till "religioner", så har vi rätt  att tycka vad vi vill om vilken "religion" vi vill och det är något som islamister vi stoppa oss från att få göra.
Helt fel och det ska vi aldrig någonsin ändra på.


Med tanke på vad islam tycker om kristna och judar och ser jag ingen som helst skillnad.
Att dessutom påstå att den Gud som finns i vårt Gamla och Nya testament i Biblen, skulle vara densamma som deras "Allah" är helt fel det med.

Gud har ett namn, som han sagt i Bibelns Gamla testament, som är, JHVH och det är absolut inte detsamma som Allah ???


Gud hade redan fullbordat sitt syfte när han sände sin ängel
till jorden och lät honom födas till människa och han uppfyllde hela den uppgift han fått av Gud att utföra och sedan skulle det inte komma fler än de lärjungar som Jesus lärde upp och som skulle föra budskapet vidare till alla andra runt om på jorden, ända fram till våra dagar.

Efter det skulle inga fler "profeter" eller andra än vanliga männsikor bära budskapet vidare och det är inte vad islam gör alls.
Där har man hittat på egna regler som inte alls finns i biblen och som dessutom påstår att Jesus endast var en profet och inte den ängel som Gud sa att han skulle sända och som han också sände.


Att inte erkänna det som är helt uppenbart enligt bibeln, i både Gamla och Nya testamentet är er kränkning av Guds ord.

Och det får man tydligen göra utan att få något straff alls ??
Då handlar det inte alls om åsiktsfrihet eller att man inte får säga nedsättande saker om religion och dessutom om Gud själv ????

 Är det endast deras så kallade religion som man inte får säga vad man vill om ??
Uppenbarligen är det så de tycker. Mycket underlig inställning, tycker jag.


Nåja, ha det så gott resten av denna tisdag.


Kram Maritha.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook