DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 8 augusti 2011

TYSK MINISTER VILL ATT ALLA BLOGGARE IDENTIFIERAR SIG ?

Efter den hemska historien i Norge med Beiring och hans hemska massaker, tycker den tyske inrikesministern att alla som bloggar ska göra det med sina rätta namn???

Jag som trodde att vi hade åsiktsfrihet men det tycker nog inte den här ministern.
Hädanefter måste vi kanske också tala om vad vi röstar på med ?

Jag tycker att den här ministern är "ute och cyklar" när han vill få igenom en sådan lagstiftning.
Anledning till det han vill få igenom, säger han vara att det finns människor som likt Anders Behring kan komma att hämta sitt stoff från de som bloggar om det som Ander B. har gjort.

Jag kan inte inse vitsen med det eftersom jag fortfarande kan skriva det jag vill även fast jag inte är anonym.
Vill någon använda det jag skriver, så går det ju lika bra att göra det om man ser vad jag gör på min blogg???

Alltså gör det ingen större skillnad då vi fortfarande har åsiktsfrihet att tycka och känna vad vi vill.
Dessutom kan man knappast ta bort allt det våra nu icke levande filosofer tidigare har präntat ner och ska man då bränna allt det också, så att ingen kan använda sig av det ???

I bland känner jag det som om folk har mist sitt sunda förnuft  helt och hållet eller så har de aldrig haft något alls, vem vet ??
Det kommer knappast att göra någon skillnad om vi som bloggar gör det anonymt eller öppet. 
Jag har fortfarande rätt att tycka vad jag vill och det kan ingen ändra på.


Det är däremot så att det för vissa människor kan innebära livsfara att gå ut med sin identitet och det gäller även vittnen som vittnar i brottmål. 
Även de som lämnar uppgifter till pressen och media, är helt skyddade mot samhället och där har ingen ens rätt att fråga tidningar eller media , vem uppgifterna kommer i från.

Jag kan absolut inte se att jag utgör någon fara för någon och jag har rätt att uttrycka vad jag tro på och vad jag känner och det kan ingen ändra på, såvida inte grundlagar och människrätten upphör att gälla, för bloggare ???? 

"Tysk minister vill att bloggare kliver fram

Den tyska inrikesministern Hans-Peter Friedrich, vill få slut på anonymiteten på nätet. Orsaken är att bloggare som Fjordman och andra, utan att behöva stå för det, kan sprida åsikter och sporra galningar som massmördaren Anders Behring Breivik till framtida dåd.
Den norske massmördaren Anders Behring Breivik hämtade mycket inspiration till sitt manifest på internet. Han har surfat runt från sida till sida och snappat upp synpunkter och åsikter. Sin filosofi har han sedan format genom att klippa och klistra från kända filosofer och okända bloggare. "


Läs hela artikeln från gårdagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Ha det så gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook