DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 8 augusti 2011

DOMARNA I HÖGSBYMORDET KVARSTÅR.

Jag blir glad när jag läser detta och att de inte heller kan söka resning i högsta domstolen heller.

Har man gjort något så fruktansvärt som dessa två vuxna gjort mot den stackar Abbas och för att inte tala om vad de gjort mot sin son, som de låtit ta hela skulden för mordet.
Ynkedom i högsta grad.

Jag är glad att sonen till slut gick ut med att tala om vad som verkligen hade hänt under misshandeln och mordet av systerns pojkvän,
Han har redan suttit av sitt straff och har tydligen helt klart för sig nu, att man inte gör så här och förhoppningsvis gör han det aldrig heller mot sina egna barn i framtiden.

Föräldrarna har 10 år vardera att se fram emot i fängelset och sedan blir det utvisning ur landet.
Det är helt rätt tycker jag, då de knappast kommer att förändra sin attityd till brott i vårt land och kan säkert komma att göra likadant igen, då de har fler barn, som kanske kommer att vilja göra sina egna val framöver.

"Domar i Högsbymordet står fast

De tioåriga fängelsestraffen för pappan och mamman som dömdes för hedersmordet på en 20-åring i Högsby 2005 står fast.
Högsta domstolen har vägrat paret prövningstillstånd, uppger flera medier."


Har man så lite respekt för våra svenska lagar, så ska man inte heller bo här anser jag.

Läs hela artikeln från dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Ha det så gott.

Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook