DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 2 september 2011

SKA SVERIGE GODKÄNNA EN PALESTINSK STAT ?

Både ja och nej.

Så länge Hamas och eller Hisbolla ligger till grund för en palestinsk stat, så är mitt svar, ett klart NEJ.

"Sverige bör erkänna en palestinsk stat

Inom några dagar väntas den palestinska myndigheten utropa Palestina som en självständig stat.
Inom några dagar väntas den palestinska myndigheten utropa Palestina som en självständig stat.
Foto: Hussein Malla/AP
Eftersom Sverige tidigare har gjort politiska överväganden när nya stater erkänts, finns det inte något som hindrar ett erkännande av Palestina. Utrikesminister Carl Bildt har dock hittills valt att inte på något sätt klargöra den svenska ståndpunkten i frågan. Det är dags för Carl Bildt att bryta tystnaden, skriver Ulf Bjereld, statsvetare och socialdemokrat.

Ulf Bjereld Sverige väger – på gott och ont – in politiska överväganden i erkännandefrågorna på ett helt annat sätt än tidigare.
Ulf Bjereld
Inom några dagar förväntas den palestinska myndigheten (HAMAS) utropa Palestina som en självständig stat. Utspelet kombineras med en ansökan om medlemskap i FN för staten Palestina. Imorgon, fredag, möts EU:s utrikesministrar som är djupt splittrade i frågan om huruvida man skall erkänna den palestinska staten. Sveriges utrikesminister Carl Bildt har hittills duckat i frågan.  "

Enda syftet de båda har haft med att hjälpa palestina att få en palestinsk stat, har varit för att få palestinierna att bli muslimer och att få en efterlängtad chans för dessa araber att få slå ihjäl och utrota judar, tyvärr.
Tragiskt men sant.

Det är sorgligt att se hur de gör mot det palestinska folket.
När det var mycket stridigheter sist mellan palestinierna och judarna så lät Hamas gömma sig i tunnlarna under Gazaremsan medan det palestinska folket fick ta emot alla de splitterbomber som var riktade mot Hamas =(

Fegt av de (Hamas) och mycket ledsamt för de stackars palestiniera som fick bli kvar där ovanför tunnlarna och ta de smällar som Hamas borde ha tagit på sig själva.


Jag undrar varför nutidens folk har blivit så fega av sig, som de är ???

Feghet är något mycket sorgligt som brer ut sig över hela världen och som borde vara precis tvärtom. 
Folk borde ställa upp mer och mer för varandra i stället.


Jag förstår mig inte på att man kan leva med den slags fegheten och tro att när det händer en själv något, så ställer säkert någon upp för en själv  men det är nog inte längre så säkert då att någon vill eller törs det utan gör likadant.
Det lär nog inte bli kul att upptäcka att man står där ensam.


Jag har nog aldrig räknat med att få någon uppbackning när jag har lagt mig i och hjälpt de svagare men så blir jag så fruktansvärt arg, att jag inte riktigt känner igen mig själv och det har nog varit min och de svagas räddning.


Jag kommer förmodligen aldrig att bete mig så mycket annorlunda i framtiden och det har säkert något gott med sig.
Aldrig att jag kommer att acceptera idioter och deras idiotier.


Araber har aldrig förnekat sig nöjet att slå till där de kan och det är inte första gången det sker.


Ni kan läsa hela debattinlägget , HÄR.

Nästa inlägg är av något som också berör ämnet muslimer och som gör mig upprörd.

Jag har så många gånger sagt det och gör det igen, jag är inte Sverigedemokrat och kommer aldrig att bli det heller men jag har klara riktlinjer för vad man får och inte får göra och detsamma gäller, vad man får och inte får säga.

Tyvärr, så har flera kvinnor som är Sverigedemokrater blivit både hotade och utsatta för våld och nu har även en kvinna ur partiet fått se sin till lägenhetes dörr brinna och detta har skett från insidan av lägenheten, när dörren sattes i brand.

Det är sorgligt och mycket upprörande att någon kan göra sådana här saker bara för att den som  utalar sig inte har samma värderingar  som man själv har.

Så mycken feghet som ligger bakom dessa brott, som i alla synvinklar är helt klara brottsliga handlingar, är skrämmande att läsa om. 

Riktigt sjukt.
  
Det är så tråkigt att läsa om hur illa människor kan bete sig mot varandra bara föratt man inte tycker likadant.
Vi har alla rätt att få tycka vad vi vill om vad vi vill och det är det som mänskliga rättigheter baserar sig på.


Jag läste nyss i en kommentar här att jag skrämde någon och det har jag inte velat göra men jag vill att folk i Sverige inklusive vår regering och oppositionen ska vakna och se vad som händer runt oss i dag och vad vi snart kommer att stå inför.
Tyvärr fick jag en kommentar som skrev "Människor som du skrämmer mig" och det var väldigt tråkigt att läsa.


Dessvärre är det inte jag som skräms, jag vill bara att svenska folket ska se vad vi snart står inför och att det då kommer att vara för sent att stoppa, tyvärr.
Det tycker jag att alla har rätt att få veta.


Jag har också vänner som är muslimer men som inte heller vill att det ska bli så här och det kan jag förstå, eftersom att de inte heller kommer att ha något att säga till om då och får vi dessutom in sharialagar , så kommer de att bestraffas på samma sätt som alla övriga muslimer i de områden där sharialagar kommer att råda.

Så det för inte mycket gott med sig alls, för någon för utom för den extrema islamisten so inte är ensam i landet heller, utan har väldigt många med sig här som stöttar samma hårdföra extrema regler som de ännu inte fått igenom här.


Jag har aldrig under mitt långa liv varit med om att någon invandrar grupp någonsin haft så många krav som de ställt till det land de utvandrat till och invaderat. 
Det är inga små frågor det handlar om och det är inte heller någradirektafrågor heller utan snarare krav de ställer men ingen får ställa krav på de eller att de skall följa våra regler och lagar heller.


Därför är jag upprörd över hur de beter sig dit de kommer och det är inte särskilt fredliga av sig heller.
Särskilt den uppväxande skaran av andra generationens 

invandrare som har hamnat mella stolarna i vårt samhälle, tyvärr.


Tråkigt är det och inte kommer det att bli roligare heller.


Ha det så gott i alla fall.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook