DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 22 september 2011

MULTIPEL SCLEROSIS, MS

Det här inlägget tänkte jag lägga in en del om MS och länkar som kan vara till både nytta och glädje för er som har MS eller är anhörig till någon med MS eller kanske vän till någon.

Den första som jag lägger in är en länk till  "Medical News Today".


Det är en mycket bra länk med nyheter som handlar om det mesta inom forskningen och nya mediciner.


Nästa länk går till den bästa sidan om MS, som jag själv haft så mycket hjälp och glädje av, Kristas sida om MS
som innehåller så mycket bra information och har det bästa av forum, som jag stött på.
Krista har själv MS och har det albsolut mesta, av information, som man behöver veta om MS på sin sida.


Nästa länk går till en sida som har information och även spel som man kan spela och träna upp sin hjärna på. Man måste bli betalande medlem för att använda spelen men det kan ändå vara värt att besöka. Den heter "Lumosity".

Den här länken går till en sida som heter, " Marschen för tillgänglighet"
där kan ni skriva under så att fler namn samlas till listan för att protestera  för att alla delar av samhället ska kunna vara möjliga att använda för alla, oavsett om man har ett handikapp som till exempel rullstolsburen, blind med flera olika slags handikapp. 
Dessutom går det en marsch varje år och som man kan delta i för att visa vad man vill uppnå. Om ni kollar på sidan, så får ni veta mer om marschen.


Det var några av de länkar som jag ville lägga in till er men jag har fler som jag kommer att lägga till så snart som möjligt.


Ha det så gott.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook