DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 28 september 2011

VILL PALESTINIERNA HA FRED MED ISRAEL ?

"The Palestinians Want Peace -- Just Not With a Jewish State


About five years ago, I was invited by the Hoover Institution to lecture at Stanford University over the course of a week. Coincidentally, Israel's Independence Day fell during that week, so I was invited to speak at the celebration held by pro-Israel students. In my talk, I noted that the crux of the problem in the Palestinian-Israeli conflict was that most Palestinians wanted Israel to cease to exist.

PÅ SVENSKA,
Palestinierna vill ha fred - bara inte med en judisk stat
Sep 27, 2011
ARKIV | Politik | KOLUMNER

 För fem år sedan var jag inbjuden av Hoover Institution att föreläsa vid Stanford University under loppet av en vecka. Av ren tillfällighet, inföll Israels självständighetsdag under den veckan, så jag var inbjuden att tala vid firandet, av pro-israeliska studenter. I mitt tal, konstaterade jag att problemets kärna i den palestinsk-israeliska konflikten var att de flesta palestinier ville Israel att upphöra att existera.  "


Det kommer nog tyvärr aldrig att ske, eftersom att palestinierna är fast beslutna (tillsammans med arabvärlden) att utrota alla judar.
Det är mycket sorgligt att det ska vara så, att de aldrig kommer att kunna lära sig att leva, sida vid sida.

Läs helst hela artikeln som finns HÄR  så får ni väldigt mycket mer information om både judar och palestinier.
Mycket läsvärd.

Ha det så gott.


Kram Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook