DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 6 september 2011

VISST HAR LÄNGDEN BETYDELSE !

En studie har gjorts som visar att mäns ringfingrar oftast ärlängre än deras pekfingrar, till skillnad fråns kvinnors som oftast är det motsatta.
Efter att ha kollat mina egna fingrar, så stämmer det inte här i alla fall. 

Mina ringfingrar är längre än mina båda pekfingrar och efter att ha kollat dotterns, så var det likadant där, så nu ska jag försöka att kolla in fler händer och se om det misstämmer i fler fall.
Intressant undersökning =) 

Ringfingret har sedan romartiden betraktats som det magiska fingret och det fingret som man satte många ringar.

Det ska också ha betydelse i hur musikalisk man blir eller sexuell läggning, antal spermier och bröstcancer risk.

"Magiskt finger styrs av hormoner


Forskare har upptäckt varför mäns ringfingrar ofta är något längre än deras pekfingrar - och varför det omvända gäller för kvinnor.
För ett par år sedan visade exempelvis brittiska forskare att förhållandet mellan ring- och pekfingret till och med avslöjar förmågan att tjäna pengar på börsgolvet, något som kräver hög riskbenägenhet och kyliga nerver.  "

 HÄR,  kan ni läsa hela artikeln i  Svenska Dagbladet, som rätt kul att läsa.

Ha det så gott.

Kram Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook