DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 22 september 2011

MAN ÄR INTE VUXEN ELLER MYNDIG NÄR MAN ÄR 16 ÅR MEN...

,,, DET, LIKSOM ATT MAN HAR ETT SJÄLVSKADEBETEENDE TAR INTE HELLER SVENSKA RÄTTSVÄSENDET NÅGON SOM HELST NOTIS OM ELLER HÄNSYN TILL NÄR MAN FRIAR VUXNA SOM BORDE VETA BÄTTRE ÄN SÅ..

UNDRAR OM DET HADE KÄNTS LIKADANT OM DET GÄLLT DERAS EGNA DÖTTRAR ???

" Åklagaren: Rätten blundar
för självskadebeteende

Rättsväsendet blundar för unga tjejers självskadebeteenden, menar åklagaren i fallet med den 32-årige man som erkänt våldssex med en 16-årig flicka. Författaren Caroline Engvall går steget längre och kräver en lagändring för att stärka minderårigas skydd i sexlivet.  "

HÄR,  KAN NI LÄSA HELA ARTIKELN FRÅN DAGENS SVENSKA DAGBLADET.

DET VERKAR VARA DAGS ATT HELA VÅRT LAND SKAKADES OM REJÄLT FÖR ATT SE HUR SJUKT DET MESTA ÄR NÄR DET KOMMER TILL BARN OCH UNGDOMAR OCH HUR LÄTT MAN SKADAR DERAS SJÄLAR.

JAG TYCKER INTE ENS ATT MAN ÄR TILLRÄCKLIGT MOGEN, NÄR MAN ÄR 21 SOM DÅ JAG VAR UNG VAR DEN ÅLDER MAN BLEV MYNDIG.

DET BORDE DESSUTOM SÄGA SIG SJÄLV ATT OM MAN INTE ENS FÅR GÅ PÅ BOLAGET OCH HANDLASPRIT, SÅ KAN MAN KNAPPAST VARA MOGEN NOG FÖR ATT DELTA I SEX MED EN SÅDAN VÅLDSÄLSKANDE 31-ÅRING SOM BORDE HA MER VETT I SKALLEN ÄN DEN HÄR IDIOTEN HADE.

DET TYCKER JAG ATT RÄTTEN OCKSÅ BORDE INSE OCH INTE FRIA DEN HÄR DUMSKALLEN.
RIKTIGT RUTTET ATT VUXNA KAN BETE SIG SÅ HÄR MOT UNGA MÄNNSIKOR.

HA DET GOTT OCH TA VÄL HAND OM VARANDRA.

KRAM MARITHA.

4 kommentarer:

AV sa...

Du borde läsa FUB och domarna istället för tidningarnas vinklade skvaller. De finns på nätet. Du har tyvärr blivit lurad att bli upprörd. De hade inte sex. Han frågade om ålder och varnade. De diskuterade noggrant och han var inte särskilt våldsam. Hon kunde gå när hon ville.

Om det gällt min dotter? Har en dotter som snart är byxmyndig. Uppfostrar henne till att vara trygg, stå för sina åsikter, följa sina känslor, ta egna beslut, kunna säga ifrån och ta konsekvenserna av sina val. Sannolikheten att hon hamnar i en situation där hon känner att hon måste ljuga om sin läggning för att inte skämmas är inte så stor.

Someone sa...

Hon skar sig sista gången 4 år innan. Ska det ligga henne till last resten av livet? Ska hon bli omyndigförklarad för alltid?


Du kanske ska ta och läsa domen innan du uttalar dig.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/B_326-10.pdf

Kanske värt att notera att denna tjej falskeligen anklagat två män för våldtäkt för att dölja sin läggning för andra. Men inte anser du det är något fel?

Unknown sa...

Hej AV och Soneome! Jag har nu läst domen och känner ändå inte som ni gör när jag läser den. För mig är det här en tjej som är 16 år (och ett halvt) och som jag fortfarande inte anser är gammal nog att besluta om något sådant här. Att mannen tycker att det är ok att ha det här rollspels-"förhållande" till en så mycket yngre tjejär inte heller. Han borde förstå bättre än så med sina 31 år på nacken. Jag tycker inte att 18 år borde vara myndighetsålder, då man inte vid 18 år heller är tillräckligt vuxen för att ge sig in i något av det här slaget. Hon berättade själv om sina problem med ätstörningarna och redan där borde han ha backat undan helt.
Jag tänker inte hymla om att jag vid 16 års ålder var tillräckligt mogen för att ge mig in i något liknande, för det var jag verkligen inte.
Jag utsatte mig själv, där emot, vid flera tillfällen för situationer som jag senare har insett varit för att få mig övertygad om, att inte alla kunde vara lika rutten som min biologiska far, som förgrep sig på mig som 9-åring. Har man ätstörningar, så finns det klara tecken på att något är riktigt illa och vänder man sig till en sådan här grupp av människor, så har man förmodligen också någon slags felprägling under sin barndom/uppväxt, som antingen handlar om att man inte känner att man har rätt att förvänta sig något bättre än det här. Eller så har det med samma tankar som jag själv hade under min upväxt och tonårstid, med att göra att man vill bevisa att det man borde gå omkring och tänka måste vara fel och att de flesta män inte utnyttjar situationer som den här för sin egen vinnings skull. Vilket av dessa två tankesätt som kan ha funnits hos henne vet jag inte men det är inte det viktigaste som jag ser det, utan hur mannen beslöt sig för att göra och också gjorde. Där är han i mina ögon forfarande den som bär ansvar i en så pass allvarlig situation som denna. Han borde sagt nej då han fick höra om hennes tidigare ätproblematik och det håller jag fortfarande fast vid.

Till dig Someone, undrar jag däremot vad du menar med din fråga?? Varför undrar du om det här alltid ska ligga henne till last??? Nej det har jag inte heller skrivit att jag anser inte heller att hon skall omyndigförklaras heller. Jag kanske tycker att du ska läsa igenom mitt inlägg lite bättre och se efter vad jag faktiskt har skrivit.
Jag såg ingenstans i artikeln att hon tidigare anmält två andra män, så därför kan jag inte förstå hur du kan undra över det.

Till dig AV, vill jag säga att du faktiskt uppfostrar din dotter som du ska och att man inte kan göra så mycket mer än du gjort och jag hoppas att det ska gå bra för henne genom livet.

Det jag vil säga er båda två, är att när man kommenterar tidnings artiklar, kan man INTE gå in och läsa all domstolsutslag, för då skulle man inte ens ha tid att göra några inlägg i bloggandet alls och i förlängningen, så skulle ni inte heller ha kunnat läsa mitt inlägg och bli upprörda över det jag skrivit =)
Så, något gott kan de oftast komma ut av det mesta i livet, liksom det här inlägget. Jag har INTE heller påstått att jag läst domstolens utslag, så jag har inte farit med några osanningar, utan baserat mitt inlägg på det jag läst i artikeln och inget annat. MIn mormor brukade alltid säga till mig när jag växte upp, att "Allting som sker, har en mening", då även när vi inte kan förstå vad den meningen skulle ligga någonstans. Maritha.

Someone sa...

Tjejer ljög och sa att hon var 18 år, men är man över 15 får man göra vad man vill inom det sexuella planet. Punkt.

Varenda tjej har en ätstörning om man ska tro media. Och en ätstörning är inget som står i vägen för att njuta av sin sexuella läggning.


Man föds med BDSM som läggning, precis som homosexualitet eller vilken annan preferens.



Du anser att eftersom hon har haft ett självskadebeteende långt innan hon sökte upp denna mannen, och intygade på alla sätt att det var lagt bakom henne, så är det inte nog för att hon inte ska få kunna göra vad hon vill. Det är att omyndigförklara henne.


Självklart står det ingenstans i artikeln om att hon anmält två män för våldtäkt, det var det jag menade. Ingen bryr sig om det.

Tjejen sökte upp mannen, de träffades o hon fick några små blåmärken, som hon själv sa att hon ville ha.
När en vän till henne såg dessa frågade hon vad som hade hänt. Tjejen sa då att hon blivit kidnappad av två män, för att hon inte ville gå ut med sin sexuella läggning. Detta resulterade i att två män anhölls.

När det överbevisats att så inte sketts, handlade det istället endast om en av dessa män, BDSM-fallet.


Det är värt att tänka på, hur mår denna flickan efter att ha på sin egna fria viljas grund, träffat en man, och gjort vad hon velat. Sedan kännt sig tvungen att ljuga för att inte se konstig ut. Notera också att hon inte velat samarbeta mot mannen, utan det är åklagaren som utnyttjat tjejen och fått henne att ändra historian med mera. Är detta orsaken till hennes nu sviktande psykiska hälsa?

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook