DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 15 juni 2011

VALDTAKTSMANNEN I OREBRO...

... som satte Orebrokvinnor i skrack, under sa lang tid, har nu domts, till 12 ars fangelse medan aklagern ansag att han borde fatt 14 ar.

Han kunde gott fa sitta inne resten av livet, vad mig anbelangar.
Detsamma galler pedofiler, som ocksa borde fa sitta instangda resten av livet utan  nagon mojlighet att nagonsin fa komma ut igen.

Jag skulle nog ha last juridik i stallet for det jag pluggade till, nar jag nu tanker efter men det ar tyvarr for sent for det nu =(

"Eliasson dömd till 12 års fängelse

Örebro tingsrätt dömer Niklas Eliasson till 12 års fängelse för en rad våldtäkter och andra brott i Örebro.
Niklas Eliasson döms för två fall av grov våldtäkt, sex fall av försök till våldtäkt, ett fall av försök till rån, två fall av misshandel, olaga hot i ett fall, två fall av sexuellt ofredande och ett fall av ringa vapenbrott. Han frikänns från fyra av överfallen. "

Jag tycker anda att det ar bra att han far ett sa pass langt straff men gillar inte att de far komma ut tidigare an strafftidens langd.

Det ger ocksa fel signaler, anser jag.

Som den minderariga  flickan i Lulea, som jag skrivit om tidigare har, som blev valdtagen flera ganger, av foraldrarnas  " gode van  " och som fick fyra (4 ar??????? ) ars fangelse ???


Dar ser man hur lite ratten anser att barn betyder, i deras ogon.
Det gor mig fly forbannad, faktiskt.


Han kommer att  vara ute efter nagot ar och dessutom ville aklagaren att han skulle utvisas efter avtjanat straff men det tycke inte juryn ??????


Vad tusan var det for fel pa de jurymannen/kvinnorna ??
Upprorande, hur lite hansyn man tar till barn och deras liv.


Att dessa idioter (pedofilerna) dessutom ska fa sitta  i sarskilda fangelser for att inte  " raka illa ut " ar ocksa for dj.....t.
Lat de fa sitta ihop med andra, vanliga fangar, som kan ge de vad de fortjanar.


Efter det straffet kan den manne promenara runt i Lulea obehindrat och ge sig pa nya offer och hans integritet ar val skyddad men med den stackars flicka, som kan stota pa den har galningen i sin stad, hur ska det kannas for henne ???


Racker det inte med de svenska pedofiler, som vi redan har.
Varfor ska dessa andra som kan utvisas ocksa fa mojlighet att fortsatta att utsatta barn for dessa fruktansvarda brott,  som vi vet ger de arr for resten av deras liv.


Ar barn inget varda i juryns ogon, undrar jag, som gang pa gang last precis samma monster i andra fall dar pedofiler kommer mycket lindrigt undan med sina ruggiga brott.


Barn har inte mycket varde i rattens ogon och det ar grymt.


Na, du kan lasa hela artikelln angaende Eliasson i Orebro, i dagens Svenska Dagblad, HAR.


En skitstovel blir i alla fall inlast ett tag och det  ar skont, tycker jag.


Ha en fortsatt skon onsdag.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook