DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 14 juni 2011

DJURFORSOK AR HEMSKT OCH DET AR JAG HELT EMOT.

Det har var nagot ett av de varsta videorna jag har sett.
Plagsamma och mycket grymma scener som finns inlagda pa Youtube av PETA.

Ar du kanslig, ska du vara beredd pa att det ar hemska scener och absolut inget for barn eller kansliga personer att se men samtidigt, tycker jag, att man maste visa vad som VERKLIGEN HANDER, om man ska kunna hjalpa och forhindra och forandra att sadant har over huvud taget hander.



Trots att jag har MS ar jag helt emot alla djurforsok och det ar ocksa sa att det finns inga djur som ar som vi ar och darfor ar det aldrig mojligt att helt fa ett djurtest att stamma over ens med oss manniskor.

Jag tycker bara att det ar ackligt att man ska plaga djur, for att vi ska fa det battre.
Vad har dessa djur gjort oss for illa ???

Det ar knappast deras fel att vi manniskor ar sjuka och det ar nog snarare sa, att vi manniskor gor att djur blir sjuka.

Det finns en mycket bra organisation inom lakarkaren, som anser precis som jag, att djurforsok inte borde finnas och att det finns sa manga bra alternativ i dag, nar tekniken kommit sa pass langt att det finns battre alternativ till forskningens hjalp.

PETA hittar du HAR och dar kan du bli medlem och gora sa mycket for att hjalpa djur, som har det fruktansvart i manga fler andra och liknande situationer som den pa videon.

PETA jobbar hart for att hjalpa djur over hela varlden och det kan vara, att kopa loss ett plagat djur, bjorn, elefant eller andra djur som anvands i manniskors olika syften for att tjana pengar pa men som behandlas sa illa och plagas av sina agare for att goras till allman beskadan.
Jag ar valdigt trott pa hur manniskor blir mer och mer kanslokalla infor vad som hander omkring oss och det ar sa oratt mot djur att de anvands till mansklig fornojelse och att det faktiskt ar plagsamt for dessa fangade och instangda djur, som borde fa leva i sina ratta miljoer och i frihet, fran oss manniskor.

Ha en trevlig fortsatt tisdag.
Kram Maritha.













Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook