DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 12 juni 2011

STYRDE SITT KRIMINELLA GANG FRAN HAKTET ??????

Inget borde egentligen forvana mig langre men, men

Det har var bara for mycket.
Pa haktet ska man absolut inte kunna ha nagon som helst kontakt med yttervarlden.


Publicerad: 2011-06-12

Normal text Stor text Extra stor text

Gängledare gav order från häktet

Skrev ner meddelanden på lappar

Den 30-åriga ledaren för Södertäljenätverket har kunnat styra sitt gäng – trots att han sitter inlåst på Kronobergshäktet.
Med hjälp av kikare har gängmedlemmarna kunnat ta emot order skrivna på lappar, skriver Länstidningen.
30-åringen som är ledare för Södertäljenätverket sitter häktad sedan flera veckor. Han misstänks för att ha beordrat morden på bröderna Moussa i Södertälje.

Tydligen ar det inte sa langre, utan numer kan man tydligen styra och stalla som man har lust.
Helt otroligt hur det kan forekomma sadana har saker.

HAR, kan ni lasa resten av artikeln, fran dagens Aftonbladet.

Ju snabbare utvecklingen gar framat, sa kan aven kriminella utnyttja dessa som vi sett manga exempel pa reda.
Det har var dock ett mycket enkelt satt att lyckas med sina usla uppsat, tyvarr.

Daremot begriper jag inte, hur man kan komma over papper och penna, sa att man kan gora som den har idioten gjorde.
Sanslost illa, anser i alla fall jag.

Var finns kontrollerna pa haktet, som ska forhindra sadana har handelser ???

Ha en fortsatt skon sondagskvall.

Kram Maritha.

2 kommentarer:

Ma sa...

Ja, man kan verkligen undra hur de kan styra och ställa inneifrån ett häkte. Men papper penna förvånar mig nog inte så mycket. Det finns så mycket som man kan använda att skriva med som man inte tänker på och papper är det likadant med. Men att de intagna har fönster åt ett håll dit de kan ses av folk utifrån förvånade mig lite...

Unknown sa...

Hej Ma !
Jaa, det ar det som forvanar mig mest av allt. Hur kan man lata ge nogon amojligheter, sa att det kunde ske, det som skedde. Jag vet att de aven i fangelserna har tillgang till mobiler, sa att man kan halla kontakt med sin utanfor"kompisar" och pa det sattet forsatta sin fantastiska karriar inom murarna med =/
Ha det sa gott/Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook