DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 24 juni 2011

ISLAMISTER I JEMEN...

... gör livet till ett helvete för kvinnor, som flytt från Somalia till Jemen.

Gift dig med den här mannen eller få huvudet avskuret ?
Så har de  somaliska kvinnorna det i trakerna, där ilsamister härjar.


Hur skulle vi känna det om vi blev utsatta för de alternativen här i landet?
Jag skulle definitivt bli galen av ilska men för de här kvinnorna, finns det ingen väg ut ur skiten, utan  de får rätta sig efter det dessa män bestämmer om hur deras liv eller inte liv, ska fortskrida, beroende på hur de bemöter dessa mäns viljor.


Usch och tvi, tycker jag om dessa män, som är en sorgligt förekommande bild inom den islamska världen, där kvinnor, som sagts tidigare, inte har något vidare värde i dessa mäns ögon.


Vi har ju även sett hur dessa män, gör när de gifter sig med svenska kvinnor med och hur man försvinner i väg med familjens barn, vid skilsmässor, därkvinnan får vårdnaden om barnen eller delad vårdnad.


Jag hoppas hela tiden att våra svenska kvinnor ska försöka att se längre bort, än   " näsan räcker ", för att inte begå samma misstag som många kvinnor redan gjort och i stället ta lärdom av deras mycket tragiska historier.

Kvinnor har faktiskt bara halva värdet av det en man anses vara värd och det står även så i koranen, så det lär vi inte kunna ändra på, hur gärna vi än skulle vilja.
Det räcker inte med att en man har ett tjusigt utseende och kan smickra, utan i stället ta reda på vad som händer i så många andra svenska kvinnors äktenskap med islamska män.


"Fleeing Somali women recount tales of terror

7 oktober 2010 Uppdaterad kl 10:58

Flyende somaliska kvinnor berätta berättelser om skräck
Av Hugh Macleod och Annasofie flamländska BBC News, Kharaz, söder Jemen
22-åriga somaliska Halim Ibrahim. Bild: Hugh Macleod Föräldrarna till somaliska Halim Ibrahim, 22, betalade för henne att resa ensam, i hopp om att hon kunde tjäna dem pengar i Jemen.

Amina Ahmed brev, skrivit ut på engelska av en karl flykting, berättar om en känd liten skräck hon och andra uthärda i den tragedi som Somalias pågående inbördeskriget: Den våldtäkt, tvångsäktenskap och till och med halshuggning av kvinnorna i händerna på den islamistiska milisen som har överskridit mycket av sitt land.

"Jag bodde med min faster i Afgooye distriktet i den nedre Shabelle området när [en] krigsherre överföll vårt hem som en anledning att gifta mig med våld."

Hennes moster försökte skydda henne från mannen, men han sköt henne död.

Ms Ahmed flydde intill grannens, men mannen följde och sköt dem alla. Sedan Ms Ahmed flydde, trotsa farofyllda resan över Adenviken för att nå Jemen.

"I år har vi hört mycket om tvångsäktenskap och våldtäkter", säger en medlem i en hjälporganisation som arbetar på fältet med nyanlända somaliska flyktingar i Jemen.  "


Jag vet att det låter hårt men det är tyvärr en sorglig sanning, som alltför många kvinnor fått uppleva med uppslitande scener och som även i flera fall har lett till att våra svenska kvinnor gått en hemsk död till mötes.

Det är ingen man värd, vare sig svensk eller utländsk och så vitt jag vet, är det endast koranen som starkt slår fast att kvinnan inte har samma höga värde, som männen och det är sjukt, anser jag.

Räcker det inte med alla våra egna idiotiska män, utan att vi ska behöva ta till dessa män med färdiga lösningar på det som de ser , som problem, med svenska kvinnor.

Vi har både egna hustrumisshandlare. förtryckare och pedofiler, utan att behöva se till att skaffa fler till våra register, över dessa dårar.

Jag hoppas att svenska kvinnor ska försöka att se till sitt eget värde och inte sätta det åt sidan när de träffar män, som de blir förälskade i.


Läs hela artikeln, hamtad ur BBC World news Africa, HÄR.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook