DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 25 juni 2011

2-ÅRIG POJKES DÖDSFALL SKA UTREDAS IGEN.

Sorgligt att en så lite pojke skickas hem med endast värktabletter.

Min son hade ofta halsfluss och det är streptokocker som orsakar det och då behöver man penicillin för att bli av med de bakterierna.
Jag har själv haft mina duster med läkare när jag kommit med min son, som då var liten och fått " slagits " , för att få läkarna att ta hals odling för att få det konstaterat men fått till svar, att  " vet du hur mycket det kostar att skicka en sådan odling "???

Jag vet attdet är dyrt men man ska inte leka med andras liv, lika lite som man ska skriva ut penicillin i tid och otid, då vi snart står utan något som hjälper mot våra bakterier som bara blir starkare, när man inte ser till att först få reda på att det verkligen är nödvändigt med en kur.



Jag tycker att det är mycket sorgligt att läkarna verkar okunnigare än de varit tidigare och det är tråkigt och livsfarligt.
Den här lilla killen skulle läkaren ha gjort en odling på och inte skickat hem med värktabletter.


"Tvåårings död utreds igen

Fallet där en tvåårig pojke i Märsta skickades hem med vanliga värktabletter när han hade streptokocker och dog åtta dagar senare utreds på nytt. Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, HSAN, ska ompröva ärendet helt och fastställa läkarens ansvar enligt en dom från kammarrätten, rapporterar SR Uppland."

Det gör mig ont om föräldrarna som på grund av detta misstag, förlorat sitt barn och det skulle inte ha behövt hända alls.
Jag undrar fortfarande vart vi är på väg i vårt samhälle med allt som händer ?

Folk som behöver hjälp, får ingen hjälp alls, utan dör på grund av hur oproffsiga människor inom vården beter sig.
Det är ledsamt att det inte tas på större allvar.

Den här läkaren (en av tolv olika läkare som behandlat pojken) fick endast kritik för sitt beteende???
Nu ska fallet tas upp igen och utredas på nytt och det tycker jag är bra.
För mycket verkar gå alldeles galet inom vården nu för tiden.
Flera spädbarn har fått överdoser på Astrid Lindgrens barnsjukhus de senaste åren och sådant skall inte kunna hända.
Ändå händer det liknande saker, gång efter annan och när ska det ta slut??
Det som skulle kunna ske en enstaka gång, blir hela tiden vanligare och vanligare och utan att vara sjukvårdsutbildade har inte människor en chans att hävda sig utan är helt utlämnade till de som borde kunna och veta.
Mycket trist att behöva läsa om hur galet vården är nu för tiden.
Läs resten av artikeln i dagens, Svenska Dagbladet,  HÄR.

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg och försök att hålla er friska.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook