DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 18 juni 2011

SVENSK SJUKVÅRD BÖRJAR HAMNA UNDER ISEN .

  Under två dagar, försökte  kvinnan få hjalp att få en ambulans, till sin sjuka make men förgäves.
Mannen var död nar ambulansen till slut skickades.

Nu anmäler kvinnan Nyköpings Lasarett till Socialstyrelsen.

"Maken dog i väntan på hjälp



I två dagar sökte hustrun desperat hjälp för sin sjuke make. När hon fick hjälpen var mannen redan död. Nu anmäler hon Nyköpings lasarett till Socialstyrelsen.

Det värsta är att de inte tog min kallelse på ambulansen första gången på allvar
Först efter att hustrun skrikit i telefon till sjuksköterskan på akutmottagningen kom ambulansen. Då var mannen redan död. Nu anmäler makan Nyköpings lasarett till Socialstyrelsen. Berättelsen i anmälan vittnar om desperation och nonchalant bemötande. Enligt kvinnans anmälan blev hon vid flera tillfällen hånfullt behandlad när hon ringde till akutmottagningen för att få hjälp. Hon berättar om hur personalen bland annat sagt : ”det går över” och frågat: ”varför ringer du nu?”.
Enligt henne ska också en sköterska ha sagt: ”Du ska inte tro att du får en ambulans bara för att du vill det”.  "

Att man kan bemöta någon på det här sätttet, är så illa.
Enda förklaringen jag kan se till det att sådant här händer, kan vara för att personalen har för hög arbetsbelastning och får hjärnsläpp, emellanåt.

Las hela artikeln i dagen Svenska Dagbladet, HAR.

Det ar väldigt sorgligt att vården  men även andra arbetplatser har för lite personal och för stor arbetsbörda, trots att så många människor går arbetslösa ???

För något år sedan, var det en nationalekonom, som räknade ut, att det inte skulle kosta mer, att låta folk arbeta, i stället för att gå arbetslösa och lyfta A-kassa eller socialbidrag, så jag har svårt att inse,  varför det inte går in i svenska politikers  huvuden att det skulle vara bättre för alla om man gjorde så att folk får jobba i stället. 

I slutänden är det ända samma pengar det handlar om och de kommer från samma ställe i den änden.


Da kan det bli slut på tjafset om folk, som " inte "  vill arbeta, för det är jag övertygad om att de flesta vill om de bara får en chans.
Man tappar sin värdighet, när man inte FÅR bidra med det som alla borde ha rätt till,  " en arbetsinsats ".
 

2 kommentarer:

snawitz sa...

Även om arbetsbelastningen är hög på ditt jobb, får du inte behandla människor som sopor.
Gör du det har du valt fel jobb

Unknown sa...

Hej Snawitz! Jag haller fullstandigt med dig och det jag jag skrev var ingen ursakt endast en forklaring.
Alldeles for manga manniskor far fel arbeten, sarskilt i dagar som dessa, da arbetslosheten ar stor och folk far erbjudanden om utbildningar dar de absolut inte alls passar for. Dar har politiken gjort sitt samsta drag, for manniskor bade de som arbetar men framst for de som maste utnyttja dessa stallen, for att fa hjalp. Sjukvarden ar inte den enda plats, da det ser ut sa har bedrovligt . Jag har sjalv i smaband med min MS, varit utlamnad till hemtjansthjalpen, som aven den ar under all kritik i manga avseenden och till slut gav jag upp och lat skiten vara, for dewt kandes verkligen krankande att bli illa behandlad. Det fann dock aven fantastiska manniskor dar ocksa men det vagde inte upp tillrackligt, tyvarr.
Sa har blir det nar privata intressen gar fore varden av manniskor och privata foretag vill absolut fa ut sa mycket det gar och samtidigt lagga ner sa lite pengar som mojligt pa den vard de ska ge till behovande.
Ledsamt men sa ser tyvarr samhallet ut i dag, medan Goran Person gottar sig pa sitt fantastiska stalle som han hann att skaffa sig innan svenskarna valde bort socialdemokraterna (som G Persson, gravt ner, sa de inte langre gick att kanna igen men det var ett smart drag for honom sjalv).
Ha en trevlig lordag/ Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook