DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 28 juni 2011

RIKTIGT HEDERSAMT!!!

Så mycket är våra svenska lagar värda i dessa mäns (och i bland även kvinnors) ögon.

Att komma hit och inbilla sig att man kan göra som man har lust och är van vid hem i från.
Så här illa fungerar det tyvärr i  de flesta fall, där kulturen och  tron inte hör hemma i de nya länder man flyttar till.

Jag har så svårt att förstå, hur dessa män inbillar sig att vi ska leva efter deras regler och inte de efter våra??

Det övergår mitt förstånd.

Hur fungerar det i vårt samhälle när man lär ut vad de behöver veta om svenska lagar och regler??
Det verkar som om det är en mycket stor överraskning för de att vi inte accepterar att man tar livet av människor här, hur som helst, för att de inte gör som man vill.

Jag hävdar bestämt, att man som inflyttad, får ta seden dit man kommer och inte släpa med sig egna regler och tro att de ska gälla här.

Det är vad vi svenskar får göra, om vi flyttar till någon annans land, " ta seden dit vi kommer" .
Men det gäller inte dessa människor, som skiter i vad vi tycker och i våra lagar.


Här sitter eländet och planlägger mordet på sin ex styvdotter, för att hon vill leva som en svensk kvinna.
Sedan tycker människan att vi behandlar HONOM, inhumant, då han får fängelsestraff och sedan utvisning ur landet????


Jag blir så trött och arg av att läsa om sådana här idioter.
Varför kommer de till vårt land eller till västvärlden, över huvud taget?

De avskyr vårat sätt att leva men ska lik förbaskat hit och göra som de vill och tro att deras barn ska göra det samma som sina föräldrar gör och alltid har gjort.



Att medvete bryta mot våra lagar, är mycket värre än andra brott, tycker jag och då menar jag verkligen värre, för det är en helt klar kränkning av vårt sätt att leva och vårt lands syn på mord, som de faktiskt i stort sett " spottar på "  när de begår sådana här brott.


Nu sitter skitstöveln där och tycker synd om sig själv ?
Kvinnan som han mördade har han inget till övers för.
Det är en ruggig inställning till våra seder, bruk och lagar och den synen är så allmän bland de här människorna.


I sina hemländer är det säkert ok att göra som han gjort men här är det inte OK och det ska heller aldrig någonsin bli OK, för ett planerat kallblodigt mord är just vad det kallas och ska dömas som ett sådant med även fortsättningsvis.



"Pappan överklagar
dom för hedersmord

Enligt åtalet väntade Subhi Othman på Jian i cykelförrådet, beväpnad med flera knivar.   Enligt åtalet väntade Subhi Othman på Jian i cykelförrådet, beväpnad med flera knivar.
Subhi Othman, 62 mördade sin styvdotter Jian för att rädda familjens heder.
Nu överklagar han domen om livstids fängelse och utvisning.
Han anser att det inte är humant att utvisa en gammal man efter ett långt straff.
Pappan såg mord som den enda utvägen när hans styvdotter Jian inte följde hans regler utan ville leva som en modern svensk kvinna. Hon var dessutom frånskild efter att ha anklagats för otrohet.  "

Jag tycker att dessa människor ska stanna i sina egna länder, då man inte kan respektera de lagar som vi har, när de flyttar hit och det har inget med rasism att göra, utan helt enkelt ett normalt tänkande och det skulle vara för sorgligt om vi reste och bosatte oss i hans hemland och försökte att bryta mot hans lands lagar och då skulle säkert, som amen i kyrkan, även den här man bli rasande över att vi betedde oss illa i hans hemland.

Jag tycker dessutom att man fortsättningsvis ska infröra fingeravtryck i passen, då det i många andra länder är lätt att få fram förfalskade pass med nya identiteter.


Läs hela artikeln i dagens Aftonbladet, HÄR.

Det har vid flera tillfällen skett, att dessa män som en gång blivit utvisade, har kommit tillbaka med nya identiteter och på nytt kunnat göra brottsliga handlingar i vårt och andras länder.

Med fingeravtryck, skulle mycket kunna undvikas att hända.

I Gambia fick jag lämna tumavtryck från mina båda tummar, när jag ansökte om uppehållstillstånd och det är helt OK, anser jag.

Ha det så gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook