DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 7 januari 2010

VARGSLAKTEN SOM ALDRIG TYCKS....

...tycks ta slut =(
Hittade de här video filmerna på en sida där du skriva under på en petition mot den grymma vargslakten i USA.
Den här filmen visar hur slakten går till i Alaska och vem som går i spetsen för den slakten, Sarah Palin =(

Sarah Palin's Ongoing Wolf Slaughter from defendersofwildlife on Vimeo.



Här kan man verkligen tala om slakt när vargen inte ges ens ett uns av chans att klara sig utan skadeskjuts av glada jägare.
Det får mig att må riktigt illa, när jag läser om och ser hur grymma dessa "jägare" är.
Usch och fy f*n för sådana kallhamrade "människor".
Sarah Palin som ställde upp i valet som vice president.
Tack och lov blev det inte de som vann valet, utan min favorit, Obama.
Här är en till video om små vargungar, som är så söta och då blir det ännu obegripligare att fatta vad de där slaktarna och Palin håller på med =S

2009 Times Square Ad (NO AUDIO) from defendersofwildlife on Vimeo.



Gå gärna in på sidan och skriv under du med.
Jag önskar att jag hade gjort en namninsamling mot jakten på våra vargar med, som var grym den också.
Man pratade om att det var för mycket inavel i stammarna men hur kan de veta vilka vargar som sköts då ???
Det var kanske de friskaste vargarna som slaktades i "jaktyran" ???
Att man påstår att det var inavel, som gjorde att man sköt är skitprat.
Enda syftet var förmodligen att människor inte tog in och såg efter sina djur, som de borde har gjort utan i stället lät de gå ute och bli offer för vargen och det är inte vargens fel, utan människans bekvämlighet =(
Sorgligt är det och regeringen var som vanligt förbaskat okunnig eller också kanske de var med och jagade ???
Vad vet jag ???
Fel var det, hur som helst och väldigt grymt.
Människor tycks tillåta sig det mesta, utan några som helst gränser.
En gammal vän till mig brukade säga, "Får är får och lamm är lamm", när jag sa, "så får man inte göra =I

Ha det så gott allihop och hoppas ni får räkna får i natt, innan ni somnar (om bönderna tar in de till natten, förstås)=) för vargar går det nog inte att räkna, då de försvunnit i antal.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook