DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 20 januari 2010

POLITIK OCH RELIGION SAMT KRIG, GÅR ALLTID HAND I HAND ???

Tyvärr är det alltid så att religion, ligger bakom varje krig och alltid lyckats alla på båda sidorna påstå att Gud står på deras sida och det har alltid varit samma visa, så vitt jag vet.

Borde det inte vara precis tvärtom ?
Det tycker i alla fall jag.

Politik är också lika illa det med.

De som aldrig blir nöjda utan hela tiden vill ha mer och som tycker att alla ska betala för sig själva (även om de inte har ett enda dugg att betala med) och på den andra sidan står de som sliter ändan av sig för att bli sjuka av de hårda slitet i gruvor, löpande banden, inom sjukvården eller av kemikalier och där man vill försöka att slippa slita så hårt, så att man går sönder långt innan pensionen tar vid.

Varför är livet så orättvist ?
Varför inbillar sig en del att de har fler timmar på dygnet än alla andra och anser sig berättigade till astronomiska belopp och lyckat utan så mycket som ett skrubbsår ta sig i genom livet med en stor penningpung som det ligger en massa "skövlade" människors hälsor bakom, fram till sista slanten, innan snodden dras åt.

Mycket vill ha mer, brukade min mormor alltid säga och det stämmer bara så väldigt väl in i vår värld.
Usch vad jag är trött på alla dessa orättvisor i världen.


Haiti är ett av världens allra fattigaste folk, så det var riktigt illa redan innan jordbävningarna drabbade de och det har blivit fruktansvärt mycket sämre nu.

Fortfarande hittas levande människor begravda i rasmassorna, trots att det gått en vecka sedan det kraftiga skalvet kom, med flera efterskalv.


Såg den här artikeln i Dagens Nyheter i dag och förundrade mig över hur alla dessa politiker har tid att sitta och skriva ner en massa dumheter i diverse olika bloggar som de har på nätet??
Så här stod det att läsa i dag :

"Göran Hägglund angrep Mona Sahlin på Twitter

Uppdaterat i dag. 18:23. Publicerat i dag. 18:03

Hägglund skrev på Twitter från partiledardebatten att Mona Sahlin var ”otroligt okunnig” och ”förutsägbar”.

”Otroligt okunnigt eller billigt om vården av Sahlin”, ”Förutsägbar och svag replik av Sahlin” och ”Sahlin har inte på fötterna i vårdfrågorna. Kan hon räkna med att andra vet så lite att de låter sig skrämmas?” var de mest kritiska kommentarerna. Även Vänsterpartiets partiledare Lars Olhy fick en dos av kritiken. "


Är det sån här skit vi betalar skatter för att få läsa om i bloggar och höra i riksdagsdebatterna?

Är det 7 åringar som styr och ställer.
Sitter de med spadar i händerna och nyper varandra i armarna när talmannen tittar bort?

Vill du läsa hela artikeln, så klickar du HÄR .

Jag hade tänk skriva några rader till men orkar inte just nu men i morgon ska jag berätta vad jag nyss läst om efter att jag läst DN´s artikel, om en 13 åring flicka som fått 90 piskrapp för att ha tagit med sig sin mobiltelefon till skolan, i Saudiarabien, eller om 8 åringen som vill skiljas från "sin 58 åriga man" men domstolen säger att hon får vänta tills hon kommer i puberteten ????????

Jag lägger in en länk HÄR i alla fall om ni vill läsa mer själva men se till att ha stålnerverna på.

Det blir inte i kväll för då kräks jag nog men i morgon ska jag försöka att skriva om de skrämmande berättelserna som jag läste om i dag.

Våra barn får vara glada så länge de inte behöver utstå så´na metoder i alla fall men hur länge det varar, kanske vi får fundera på, om nu Sverige har blivit stulet av dessa män =)

Nej, nu får ni ha det så bra och sköta om er och tala om för era barn att de får vara glada att de inte behöver ha det som flickorna i de islamska länderna.

Kram Maritha.

1 kommentar:

Marita sa...

Ja du, ibland är livet så orättvist att man bara vill gråta. Då gäller det att fokusera på de saker i ens liv som är positiva, det finns trots allt sådana också, men det är ju lättare sagt är gjort för många i vår värld.
Kram på dig.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook