DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 17 januari 2010

BARN...

...OM DJUR =)



Inne i grisen finns det korvar och skinkor. Och i rumpan på den sitter syltan och väntar på att bli uppäten.
LARS 6 ÅR


Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta.
KATJA 6 ÅR


En del kor är svarta. De är invandrare.
KARIN 5 ÅR


Honan heter gris och hanen heter svin. Ungarna heter kelgrisar.
SOFIE 5 ÅR


Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.
STEFAN 6 ÅR


Hönor som får gå var de vill lägger finare ägg eftersom de slipper ha hönsnät runt huvudet.
HANS 6 ÅR


Djur

Skicka bilder till vänner du också!
Kram Maritha.

4 kommentarer:

Marita sa...

Hahaha...ungar är verkligen underbara och så härligt ärliga.
Tack för kommentaren i min blogg...:) Mina barn tyckte det var riktigt roligt att Maruchka verkligen betydde Marita, de hittade bara på ett namn då för länge sen...:)

Unknown sa...

Hej Maritha =)
Jaa, barn är bland det roligaste vi har här i världen, så de ska vi vara rädda om =)
Jag har i alla fall alltid trott att det han sa var sant =) Han bytte ut flera elevers namn mot den ryska motsvarigheten. Han var nog duktigare på språk =)fast jag önskar att han varit bättre på matten med =I
Ha en jätteskön söndagskväll och en god kommande vecka / Kram Maritha.

Karin sa...

Äntligen är jag ute på bloggbesök igen. =)
Har ju haft så fullt upp med min design att jag inte hunnit besöka en kotte på ett par dagar nu.
Visst är det väl underbart roligt med ungars beskrivning av saker ?
Har ett par av böckerna i serien med Gamla tanter lägger ägg, eller vad den heter. Mark Levengood och Unni Lindell tror jag det är som har sammanställt en massa tokroligt som ungar sagt.
Underbart !

Unknown sa...

Hej Karin =) Jag förstår om du har haft mycket att göra med din blogg men den blev jättefin, så du kan vara stolt över den och särskilt kul var det med bilderna som ändrades =)
Trodde först att det var jag som blivit knäpp, hahaha =)
Ja, visst är de sköna dessa barn. Vad trist det vore om vi inte hade de som livade upp våra liv med skojigheter. Boken som du skriver om har jag bara läst utdrag ur men de var jättekul att läsa =) Det finns en till, som heter "Barn skriver till Gud", som också är helt fantastiskt rolig men den har jag också bara läst "spridda skurar" av med.
Ha en jätteskön kväll / Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook