DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 12 januari 2010

ETT TILLÄGG FÖR INLÄGGET FRÅN I GÅR.

Jag ville bara förtydliga att jag INTE är rasist men avskyr att man kränker kvinnor och barn som faktiskt är lika mycket människor som dessa män som sätter upp de islamska reglerna =)
En annan sak som jag också vill poängtera, är att jag inte röstar på SD, som jag tycker beter sig skamligt de med och som jag inte beter sig bättre än de islamiter som jag tycker väldigt illa om om, de med.
Dessvärre får detta eländiga partiet fler röster än de borde ha alls.
De utgör en skamfläck i vårt land precis som de islamska herrarna gör här i landet.

Ni har säkert också hört talas om kvinnan som utbildade sig till barnsköterska för att arbeta på dagis.
Hon vände sig till diskrimineringsombudsmannen för att hon kände sig diskriminerad för att hon inte ansågs ha rätt att bära burka på sin praktikplats.
Tyvärr fick hon rätt och det gör mig också upprörd.

Hade det möjligen varit för att hon inte fått gå ut i arbete för sin man hade jag nog sett lite annorlunda på det hela men hon gjorde det trots att hennes man blev chockad över hennes beslut och inte förstod varför hon ville bära burka.
Jag skulle också vilja anmäla mig som diskriminerad för hennes sätt att hjälpa män som ser ner på kvinnor och barn.

Jag skulle inte vilja ha mina barn på ett dagis där de inte kunde se uttrycken i ansiktet på de som arbetar med barnen hela dagarna och felet är stort.
Jag tycker att man får återvända till sina rötter om man ska se ner på oss kvinnor här i Sverige och det gör många av de män som kommer hit redan.
Varför de kommer hit skulle jag också vilja veta.

Jag fick ett svar i somras, när jag bad en man att vänligt flytta på bilen, då den stod där trottoaren var nedsänkt för att jag skulle kunna ta mig ned på gatan för att nå min färdtjänst.
Svaret som jag fick kom raskt och högt, "HÅLL KÄFTEN".

Då blev jag väldigt arg och talade om att han inte skulle tala om för mig att jag skulle "hålla käften" utan se till att bilen flyttades framåt eller bakåt några meter och att "Stoppskylten" var uppsatt av just den anledningen.
Som väntat blev han ännu surare och slet upp bildörren och kom med snabba steg mot mig.
Jag frågade med kylig röst, "Och vad hade du tänkt göra nu då? Slå till mig ? Det är väl kanske det enda du kan, slå försvarslösa kvinnor".
Han sa att han faktiskt satt i telefon och höll på att beställa en kista ????
Jag svarade att han borde satsa på en stor en, så att han fick plats i den och att han borde ta den med sig till sitt hemland, då jag ansåg att han inte hörde hemma här med sitt dåliga uppförande och lagtrots.

Jag fick då veta följande : "Vi har stulit Sverige för er, era fattiga dumma svenskdjävlar", varpå jag inte hittade något vettigt svar =(

Faktisk känner jag det så ibland när jag pratar med de som trots gatans tomma utrymmen, ändå ska ställa sig och blockera försänkningen av trottoarkanten, att de som beter sig som han gjorde, faktiskt inte på något enda sätt anser att kvinnor ska hålla käften och att de gör precis vad de har lust att göra och gäller det att trampa ner på kvinnor, så gör de gärna det.

Det är tragiskt att dessa idioter kommer innanför landets gränser över huvud taget, då de inte har något här att göra.
De här sorgliga killarna gör att de som sköter sig bra och som verkligen har flytt från eländiga omständigheter hamnar i dålig dager med.

Jag har många vänner, både här i Sverige och utomlands, som är av olika nationaliteter och religioner, både muslimer och kristna eller av annan etnisk tillhörighet, och som inte alls har de här attityden utan är mycket trevliga och sköter sig lika bra som någon annan men tyvärr syns dessa idioter så väl med sin högljudda nivå och otrevliga attityd.

Jag hoppas att människor kan se skillnad på dessa trevliga och de å andra sidan otrevliga individer och inte drar alla över en kam.

Jag bor i en invandrartät del av Stockholm och tycker att det är kul och berikande att träffa andra med andra kulturer och sätt att leva men det inbegriper inte, när någon kränker kvinnor eller barn, för att de ser sig som som förmer än kvinnor.

Där går min gräns och den slåss jag gärna för och det skulle inte vara den första gången heller och förmodligen inte heller den sista.
Har vi kommit så här långt i vårt sätt att se på kvinnor, så ska vi definitivt inte låta oss knuffas tillbaka i skymundan igen, då det hör till det förgångna och vi fortfarande har mycket kvar att slåss för.

Läste boken som Lisa Marklund skrivit, "Gömda", som handlade om en svensk kvinna som gifte sig med en man och som blev fruktansvärt illa behandlad av sin man som kom från ett muslimskt land.
Hon blev förföljd, inte bara av sin ex man efter skilsmässan utan också av hans vänner som ställde upp och förföljde henne trots skyddad identitet och trots att hon gifte om sig med en svensk man.

Förföljelsen fortsatte och hon fick till slut lämna landet och fly till USA med ny identitet.
Hur många gånger har inte detta skett här i Sverige och hur vuxen är man när man går in i ett äktenskap med en man från en väldigt främmande syn på kvinnor och allt det för med sig??

Jag har själv släktingar som gift sig med utlänningar och det har gått bra men oftast går det åt skogen då dessa män känner sig som om de blir fråntagna kontrollen, då svenska kvinnor/tjejer är uppväxta med att bli bättre behandlade en de stackars kvinnorna från länder där kvinnor ses som ett redskap och inte som fullvärdiga människor.

Jag vill inte att den tiden kommer tillbaka hit till vårt land och det måste vi kämpa för och det gäller alla kvinnor, eftersom vi alla har samma rätt att leva och bli respekterade som människor, oavsett kön och inte ska behöva gömma oss bakom draperier som något, som katten släpat in.

Ledsen att jag känner att måste måste ventilera detta men det är så viktigt för alla kvinnor och barn, att få känna sig värda mer än lorten man får med sig på skorna in, när man trampat i en koblaffa.
Har ni åsikter, så ser jag mycket gärna att ni skriver kommentarer här efter inläggen som jag gör.

Det måste få pratas om dessa saker då det inte på något sätt är tabubelagt och vi måste göra vad vi kan för att upprätthålla de värderingar som vi vunnit hittills med vår kamp för lika rättigheter.

Nu ska jag lägga ner ämnet för den här gången men vill gärna se fler som känner samma sak eller som tycker annorlunda än jag gör.

Ha det så gott och sköt om er i vinterkylan.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook