DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 27 januari 2010

BOMBER I PAKISTAN, IGEN...

...OCH MAN UNDRAR VAR DET SKA SLUTA.


"Pakistan: Tio personer skadade i explosion

vid Kal El på 27 januari 2010 · Kommentarer

Det här börjar bli en realitet i Pakistan. Det kommit till den punkt där det skulle vara en lättare uppgift att rapportera de dagar då människor inte få sprängdes av någon galning jihadikulturen.

Muzaffarabad, 27 januari (AKI / gryning) - Tio personer skadades i pakistanska Kashmir på onsdagen när en bomb exploderade i säkerhetsstyrkor försökte desarmera enheten, sade polisen.
Explosionen inträffade i Rawalakot distriktet, mer än 120 kilometer söder om den regionala huvudstaden Muzaffarabad, och var det senaste i en serie attacker i det omstridda Himalaya, som också anspråk från Indien.

"Bomben var planterade i en kista med mjölk framför en lokal skola. Skolan kan ha varit målet, undersöker vi säger Chaudry Mohammad Raqeeb, en högre administrativ tjänsteman.
Minröjningsprogram experter kallades till platsen, men enheten exploderade när de försökte stänga av den."

Det här kunde läsas i "Infidels Are Cool" i dag och ni kan läsa mer b HÄR .

Kommer det här våldet någonsin att upphöra?
Det känns ändlöst, tycker jag.
Hur många människor har fått sätta livet till för dessa "talibaner" ??
Vad har de gjort för att förtjäna dessa bomber och detta våld ??

Usch !! Det gör mig ledsen när jag tänker på hur mycket elaka saker "talibanerna gjort mot människor i både Pakistan och Afganistan.
Skolflickor som fått syra slängt i ansiktena, för att de går just i skolan ??
Hur kan man ens förstå hur dessa omänskliga människor tänker??
Jag gör det inte.

Jag vill inte att sådana här saker någonsin skall inträffa i våra skolor, aldrig.
Om det skulle finnas en Gud, så har han gjort kvinnor med god intelligens och det ska vi använda oss av med annars har vi slösat på mänskliga resurser.

Vi vet redan att det finns män med begränsade resurser vad gäller intelligens, så det är helt klart att kvinnor behövs även där viktiga frågor ska lösas.
Det är inte alla män som klarar sådant och det har vi sett, om och om igen.

Hur som helst får ni ha en jätteskön onsdags kväll.

Kram Maritha.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Tråkigt med krig å uslaheter!

Unknown sa...

Jaa, det tycker jag med Daniel. Jag önskar att alla människor skulle vara goda och behandla alla väl, för det skulle vara mycket roligare. Jag blir glad när jag läser dina blogginlägg och det är skönt =) Ha det så gott och sköt om dig samt sluta aldrig fnittra =) Krsm Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook