DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 31 januari 2010

DAGS FÖR UTFÖRSÄKRING AV SJUKASSANS EGEN PERSONAL ???

NU SKA SJUKASSANS PERSONAL UTFÖRSÄKRA SINA ARBETSKAMRATER MED.
BILAN FALLER ÖVER MÅNGA.

Så här stod det att läsa i Ments nyhetsbrev i dag.

Sjuka regler ger sjuk personal
2010-01-29 | Publicerad 19:24

Försäkringskassan får kritik för hur de hanterar Alliansens hårda linje mot sjuka. Reglerna är klara och för att inte mista jobbet så utförsäkras riktigt sjuka människor.
- Ingen lyssnar på oss, säger ST-facket.
De som arbetar på Försäkringskassan mår inte bra, speciellt inte när uppdragsgivaren, Staten, sätter regler som är ohumanitära. Försäkringskassan är den statliga myndighet med flest sjukskrivna. Hela fem procent av Försäkringskassans anställda är sjukskrivna och många riskerar nu att utförsäkras.

LÄS MER OM DE SJUKSKRIVNA HÄR

Om jag inte minns fel så kan man dra en lite absurd jämförelse med nazitysklands folk som lät stoppa in sin egen befolkning i lägren om de inte gjorde som Hitler ville.
Det är kanske en ganska hård jämförelse men med väldigt lika villkor och med en väldigt hårdnackad "ledare" med.

Vi får hoppas att det blir en ändring och ett makt skifte efter valet.

Jag tycker inte att det har varit roligt att bli betraktad som en som står utanför i ett utanförskap i alla avseenden, utom när det gäller att plockas på pengar, för att få skattelättnader för de som inte står här ute med mig.

Min pension har inte ökat i takt med att samhället har höjt priserna och jag kommer heller aldrig att få se någon "löneökning" heller men det som hänt sedan valet är, att mina "förmåner" blivit ännu mindre och att hjälpmedel som jag behöver för att klara min vardag blivit något jag måste betala för nu och det är inte billigt heller.

Jag har heller inte fått någon ökning på mitt bostadsbidrag heller.
Det vara bara Ålderspensionärer som fick och det var de väl unnat.


För oss som självförvållat skaffat oss dessa kroniska sjukdomar, gäller bara att bita ihop (önskar att det var i armen på någon av dessa skitstövlar som sett till att vi sjuka fått det ännu jävligare i livet), som om det inte var illa nog att inte kunna jobba längre eller att få den snytingen i ansiktet som sjukdomen ger >=(

Nu säger säker någon av dessa borgarbrackor, att det får vi väl göra allihopa och att det men de har faktiskt skott sig på min bekostnad och att jag inte kan arbeta längre har med en sjukdom MS att göra, som gör mig sämre, hela tiden och den har jag ingen möjlighet i världen attvälja bort, hur gärna jag än skulle vilja.

Mena så är det med de som redan har, att "mycket vill ha mer" och de blir aldrig nöjda.
Det har jag bittert fått erfara, då jag varit tvungen att ta lån för att klara mig medan dessa herrar och damer i borgarleden bara smörjer sina krås.

Usch vad förbannad jag blir av att tänka på hur riktig jälvligt illa de beter sig mot de som faktiskt är sjuka.
Innan jag blev långtidssjukskriven, med sjukpension som följd, arbetade jag nästan livet ur mig och kan uppriktigt säga att jag borde haft samma lön som Reinfeld.

Ingen av oss har mer än 24 timmar på dygnet och ska man få betalt med de summorna för att plocka ner den ekonomiska tryggheten som det som de sålt ut, tills nu och som gav inkomster till staten och därmed till de som inte kan försörja sig med arbete längre och de gamla (Som blir bortglömda på toorna runt om, av privata "vårdgivare" som är lika duktiga på att lukta sig till pengar som borgarna med sina giriga näsor.

För att inte tala om dessa gigantiska liggsår som har åstadkommits genom dessa privat firmor som utger sig för att kunna klara sjukvårdande uppgifter.

När den dagen kommer för "våra borgliga vänner" , så köper de sig en mycket bättre vård för de pengar som de kan vifta med under näsan på bättre bemedlade vårdgivare än de som serveras oss.

Mitt ansvar var lika viktigt som hans och jag fick dessutom ha med mig jobbet i huvudet hela dygnet runt och arbetade över mer än jag fick och när övertiden inte räckte arbetade jag ofta utan betalning.
Vad har jag för det ???

Tja, som en moderat "herre" uttryckte sig vid valet, då de vann "Alla sjukdomar är självförvållade".
Gissa om jag är förb. över att jag inte höll hans namn i minnet =(

Jag skulle gärna följa hans liv för att se om han blev/blir sjuk =)
Jag undrar över hur jag lyckades "komma över" MSen och Cancern som jag fick när jag var 26-27 år.

Jag skulle gärna vilja se Borg, Reinfeldt eller Hägglund få någon av dessa sjukdomar och se hur de reagerar.

Nej, nu lägger jag ned innan jag får en hjärnblödning med eller en hjärtattack (skulle säkert passa borgarna, so då skulle få ännu mer i sina penningstinna penning pungar).

Vi får väl vara glada att det inte finns några fattiga i Sverige, som Philippa Reinfeldt nyligen sa.

Ha det så gott och sköt om er allihopa.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook