DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 18 januari 2010

MÅNGA LIDER SVÅRT PÅ HAITI, FORTFARANDE...

...DÅ HJÄLPSÄNDNINGARNA HAR SVÅRT ATT TA SIG FRAM PÅ GRUND AV ALLA RASERADE VÄGAR.
Dock har man hunnit sätta upp stora operationstält som rymmer upp till 100 patienter men det finns fortfarande ouppackade likadana tält kvar som måste transporteras och sättas upp.
Nästa steg blir att man måste kunna skriva ut patienterna när de är "färdiga" med akutvården men det finns ingenstans att skriva ut de till, då så gott som alla bostäder har blivit raserade.
Enligt FN är det här den värsta katastrofen i vår tid, till och med värre än tsunamin som vi väl alla minns med fasa.

Jag fick ett nytt nyhetsbrev från SOS barnbyar i dag och tror att ni säkert vill veta mer om hur det går och hur haitierna har det.
Jag lägger i det HÄR , så kan ni läsa mer själva av vad direktören för SOS barnbyar på Haiti säger.

Jag är väldigt ledsen över det som hänt på Haiti och känner mig otillräcklig men så länge man gör det man kan, så har man i alla fall gjort det man kan och mer kan man inte begära.
Det jag önskar, är att fler som har stora möjligheter att göra mycket mer, skulle göra just det, som till exempel Roger Akelius gjorde när han skänkte 100 miljoner kronor till SOS barnbyar i Haiti för hjälp till mat och vård, samt utbildning åt Haitis barn.

"Aftonbladet 16 januari 2010.

Svensk ger 100
miljoner kronor
till Haitis barn


Roger Akelius ger 100 miljoner kronor till SOS Barnbyar i Haiti.

Finansmannen Roger Akelius slår kändisarna med hästlängder.

Nu donerar han rekordsumman 100 miljoner kronor till SOS Barnbyar i Haiti efter jordbävningen.

– Det är det största finansiella stöd vi har fått någonsin, säger generalsekreteraren till Aftonbladet."

Läs mera HÄR

Man vet aldrig vad livet för med sig till oss, både negativt och positivt.
Förvänta er det bästa men var beredda på det värsta, då är man ändå inte lika chockad om något går fel.

Ha en bra måndagskväll och sköt om er och varandra.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook