DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 8 januari 2010

I dag är det fredag, igen.

Det är märkligt hur fort veckorna går.
Jag minns hur det var innan millennieskiftet och hur upprörd stämningen var och hur många fruktade att världen skulle gå under och att alla datorer skulle braka ihop i och med det nya årtusendet men inget av det hände och livet gick vidare, som vanligt =)

Det enda jag trodde skulle kunna hända, var att datorerna möjligen skulle få "hjärnsläpp" men det hände inte och det var skönt.
Min grannes sambo satt och plockade ihop en "ny dator" till mig, för säkerhets skull =)
Jättesnällt av honom men millenniet kom och inget hände, utom att jag fick en lite nyare dator som jag blev väldigt glad över och livet går vidare med allt vad det innebär.

Här kommer en liten film som handlar om just livet och hur illa det kan vara i bland och särskilt om man har grymma föräldrar som hellre filmar en, än tröstar en =I och ändå rullar livet på.


Kossan.se
Eller som grisen sa, "Grymt".

I den andra lilla filmen är det ett litet djur, som ger upp, gång på gång, på gång...


Kossan.se

Ni "missade" väl inte missen i den förra filmen som coolt, lät sig bli överkörd av bilen ?

Som synes, går livet vidare och nu är vi inne på andra årtiondet av 2000-talet =)

Sist men inte minst...


Kossan.se

... vad glor ni på, har ni aldrig sett en utmattad katt förut ???

Ja, nu är i alla fall jag utmattad, av skratt och en uschlig förkylning =I
Ha det så gott nu och se till att skratta mycket för det gör att allt går lättare att svälja (som med besk medicin).

Kram Maritha.

4 kommentarer:

Karin sa...

Usch !
Vad trist att förkylningen håller i sig !
Men vad kul att du hittar så skojiga saker att skratta åt !
Jag sitter också här och fnittrar smått hysteriskt nu !
Tack ! =)
Jag kan äntligen sitta ned och njuta av att ha både varmt inne och rinnande vatten.

Har haft fullt upp att göra hela dagen idag, men nu tar jag ett break vid datorn innan det är dags för sängen.
Hoppas du piggar på dig !
Kram !

Marita sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig, är inte likt dig att inte uppdatera var dag, hoppas inget hänt.
Kram på dig!

Unknown sa...

Hej Karin =) Ja, nu har jag avvecklat förkylningen, så gott det gick men det var segt och jag har varit så trött men inte för trött för att skratta i alla fall =)
Det var skönt att höra att det löst upp sig i rören nu. Rena katastrofen med att inte ha vatten som fungerar. Nu får du ta och njuta ordentligt och hålla rören varma =)
Skönt att du fått ett break nu, själv har jag sovit bort nästan hela helgen men det gjorde gott och nu mår jag bättre och tänker ta nya tag igen.
Kram Maritha.

Unknown sa...

Hej Marita =) Jaa, tack. Nu känner jag mig bättre och jag har sovit ut det mesta av förkylningen så nu ska jag ta nya tag. Det var i alla fall bara en förkylning och ingen svinflunsa =) Hoppas att allt är bra med dig också. Det är ruggigt kallt ute nu men jag såg att det har varit 35 minusgrader men minns inte riktig var det var. Här är det bara 9 minus nu och som värst var det 17 minus, så det är väl bäst att man inte klagar ändå =)Ha det så gott nu. Kramar Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook