DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 14 januari 2010

SENT INLÄGG...

...på grund av rehaben och de sorgliga nyheterna om jordskalvet på Haiti =(


99galleries.com
Jag har så många olika sidor som jag besöker varje dag och som jag försöker att hinna med att "klicka" på för att ge en ytterligare möjlighet att låta en sponsor betala en summa, för att hjälpa svältande, illa behandlade och misshandlade barn, kvinnor och djur.

Dessutom har jag en Twittersida som jag försöker att blogga och förmedla från dessa olika sajter jag besöker, till andra som läser de inlägg jag gör där.
Det tar en hel del tid men varje inlägg som kan leda till att fler blir intresserade att följa och kanske bidra med donationer eller förmedla vidare det jag delar med mig av, är en vinst för dessa människor och djur.

Just nu är det väldigt många organisationer som ställer upp mangrant och hjälper till att på olika sätt, förmedla förnödenheter och hjälp till dessa människor vars liv redan låg under fattigdomens gränser men som nu behöver en sådan oerhörd hjälp med vatten, mat och sjukvård samt mediciner.
För att inte tala om alla instängda människor i ruinerna som fortfarande är vid liv men instängda utan möjlighet att få hjälp av befolkningen som chockade och hungriga inte orkar gräva fram dessa överlevande med sina bara fingrar.

Allt är så fruktansvärt tragiskt och att det kan vara svårt för oss som aldrig upplevt något liknande själva, fullständigt förstå vad dessa människor nu går igenom.
En hel stad är lagd i ruiner och liken kantar gatorna överallt och lukten börjar bli hemsk med flugor som drar sig till dessa lik.

Det är också än stor risk för att det kommer att föra med sig en mängd sjukdomar då man inte kan begrava de döda och de blir liggande kvar eftervägarna.

Jag kommer att försöka lägga in en hel del länkar till sidor du/ni kan besöka om ni skulle vilja hjälpa till på något sätt, antingen det gäller att göra ett "gratis klick" eller skänka ett bidrag till dessa olika organisationer.

Det går bra att besöka min sida på Twitter om du klickar HÄR.
Jag ska försöka att lägga in länkar så snart jag kan.

Ha det så gott och sköt om er.
Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook