DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 11 januari 2010

ISLAMIST ENLIGT WIKIPEDIA = FUNDAMENTAL MUSLIM (EXTREM MUSLIM)

Det låter inget vidare i mina öron.
Och hur ska det gå i Afganistan ?

SVENSK BURKA ELLER...


99galleries.com | Send this Image

Jag läste en hemsk artikel om hur det "fungerar" i Afganistan och det gjorde mig mycket illa berörd.
Det är väldigt svårt att få bort gamla värderingar i ett land som länge levt med de "medeltida" värderingar som funnits där så länge.
Vad sägs om att införa en lag som tillät våldtäkter av kvinnor utan att ta hänsyn till vad vi kvinnor tycke.
Skrämmande, eller hur.

Eller vad skulle ni tycka om era 9 år gamla döttrar skulle vara tvungna att gifta sig med gamla gubbar, typ 40åringar ?
Fruktansvärt.

Jag skulle nog kunna bli massmördare i ett sådant läge och jag skulle definitivt inte passa, som kvinna i ett land som det.

Det var inte länge sedan deras president tänkte lagstifta om att deras kvinnor/ flickor skulle bli lagliga våldtäktsoffer och det skulle nog ha blivit så, om inte FN dragit öronen åt sig och med skarpa ordalag talade om vad de tyckte om en sådan lag.

DEN HÄR LILLA TJEJEN KANSKE GRÅTER ÖVER SINA SMÅ MEDSYSTRARS ÖDEN =(



Dessvärre är, att man kan gifta sig med de flickor som är 9 år gamla.
Om man överhuvudtaget kan säga "gamla" om så små barn.
Jag skulle kunna ta livet av någon som skulle kröka ett hårstrå på ett så litet barn.
Barn är barn och borde få vara barn så länge barndomen varar men så är det inte i islamska länder och det gör mig fruktansvärt arg.
Tänk att dessa gubbar kan se på barn, som man ser på kvinnor ??
När jag var tonåring, tyckte jag att alla grabbar som var över 18-20, var lastgamla och att de skulle kunna betrakta mig med ett erotiskt intresse gjorde mig sjuk av avsmak.

De baserar sig på, att "deras profet Mohammed" gifte sig med en 9 år gammalt flickebarn.

Dessutom gjorde sig dessa "imamer", som jag såg i dokumentären om islam och som jag berättade om i ett tidigare inlägg, det till ett "rättesnöre" för hur ung, ett litet flickebarn ska vara, för att hon ska måsta gifta gifta sig med dessa "gamla horbockar".
Visst är det äckligt att en vuxen man, skulle kunna tänka sig att gifta sig med ett litet, 9 årigt barn.

Jag skulle gärna vilja vara hjärnkirug och få möjlighet att kolla hur det ser ut i en sådan hjärna.
Är det inte underligt hur man i vårt samhälle kan kalla kvinnor som säljer sexuella tjänster, för "horor" medan man förtränger att dessa män, som köper dessa tjänster, faktiskt är "horbockar".

Jag hoppas att situationen för dessa kvinnor som "lever" i dessa eländiga samhällen med sina stenåldersfördomar, ska kunna förändras med tiden.

Tills dess får vi alla hoppas, att vi gör så mycket vi kan för att förändra dessa kvinnors usla villkor.
Protestera och skriv under alla namninsamlingar som kommer i eran väg och gör det ni kan för att få till stånd en ändring av männens sätt att nedvärdera dessa barn och kvinnor.

Ha det så gott och sköt om er.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook