DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 18 januari 2010

SOS

Fick just det här nyhetsuppdateringen från SOS barnbyar.

" SOS tillhandahålla katastrofhjälp till föräldralösa barn
SOS har arbetat i Haiti i 30 år - 2 Byar Still Standing
En 7,0 magnitud jordbävning drabbade Port-au-Prince, Haiti, den 12 januari 2010. Jordbävningen varade en minut, bara tillräckligt med tid för att döda tusentals människor och förstöra oräkneliga byggnader. SOS Barnbyar anläggningar finns kvar och har blivit centrum av hopp för oräkneliga föräldralösa barn."
(maskinöversatt genom Googles översättningsprogram)

Läs gärna mer om vad som händer och vad du kan göra för att bidra med aldrig så lite.

KLICKA HÄR, så kan du själv läsa vad som händer på Haiti just nu

Du kan översätta med hjälp av Googles översättningar eller med Babels översättningar (som finns lättillgängligt om du har Yahoo mail) eller så kan du söka på nätet, så kan du ladda ner något av programmen.

Bra att ha oavsett vad man vill läsa, om man har svårt att läsa på engelska och behöver hjälp att få det översatt.
Det är visserligen en maskinöversättning men det är bättre, än inget alls.

Ha en god natt och sov så gott =)

Kram Maritha.

2 kommentarer:

attis sa...

Hej vännen. Det var en bra dag även om det finns sorg med oxå. Det är så jobbigt att se hur dålig hon blivit på bara 4 veckor. Så hemskt allt detta är som händer i Haiti nu. Vi måste ju alla försöka hjälpas åt att hjälpa. Ha en bra dag.
Kramen

Unknown sa...

Hej Attis. Jag förstår att det trots glädjen också finns sorg med. Min mormor, som jag älskade mer än någon annan, fick en hjärnblödning och hon fick åka till Umeå Lasarett men jag hann att hälsa på henne en sista gång, innan hon fick en till som tog hennes liv. Det var den sorgligaste dagen i hela mitt liv. Hon var klippan i mitt liv och som barn fick jag henne att lova mig att hon inte skulle dö före mig och det lovade hon då. Jag var 18 år när hon gick bort och förstod förstås vi det laget, att det inte varit möjligt men när jag var 4-5 år var det ett mycket viktigt löfte, som tack och lov uppfylldes fram till den dagen. Hon finns fortfarande med mig i mitt liv och kommer att finnas här så länge jag finns till =)
Jag hoppas att du får behålla din mormor, länge till och att ni får fler bra dagar att ha med i minnet.
Kramar Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook