DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 22 januari 2010

ISLAMISTER OCH HUR DE SER PÅ KRISTNA OCH JUDAR.

Jag har inget till övers för en religion som förespråkar våld och våldtäkter mot kvinnor och barn och det göt faktiskt den Islamska "religionen".

Läste precis det här som inte handlar om ett land långt från vårt eget, utan om England som fått så många pakistanier i landet att det blivit ogripbart.
Alla pakistanier är inte islamister utan det finns också muslimer, som inte är lika rabiata, som islamisterna.
Nå, här är ett utdrag ur händelseförloppet :

"
UK:Catholic Girl Killed by a Muslim for Dating a Muslim

by Chris on November 12, 2008 · Comments

This is a story that we would normally expect from an Islamic country, but the reality is that this sick crime was committed in the United Kingdom. As a teenage Catholic girl who was dating a Muslim boy was killed by her boyfriend’s Iraqi Muslim roommate. The roommate had disapproved of his Muslim friend dating a non-Muslim. The Islamic coward strangled her from behind and then stabbed her lifeless body in the chest and stomach and if that was not enough he then slit her throat. Isn’t it time that the UK end all Muslim immigration? "

Vill du läsa mer om dessa grymma brott (som begås både här i vårt eget land och i andra länder) kan du klicka HÄR .
Jag är INTE rasist och har ALDRIG VARIT det heller men jag tycker inte om, att de tar hit sina medeltida uppfattningar om kvinnor och barn, inte heller att de skiter i våra lagar.



Som jag blivit uppfostrad, får man ta seden dit man kommer och jag kan garantera att vi aldrig någonsin skulle få bygga en kyrka i dessa länder eller sätta upp en kristen skola och än mindre en bar.

I Libyen stenar man fortfarande människor.

Om en kvinna blivit våldtagen, så är det inte förövaren som blir straffad, utan kvinnan, då de anser att det alltid är kvinnornas fel.
Här är en annan artikel om tre "MÄN" som våldtagit en 13 årig (kristen) flicka i Pakistan.


"ISTANBUL, April 10 (Compass Direct News) – Police have declared three Pakistani men innocent of raping a 13-year-old Christian girl despite eye witness accounts and medical evidence indicating their guilt. At a hearing in Nankana Sahib district court on April 3, police from the Pakistani town of Sangla Hill, 64 miles from Lahore, cleared 40-year-old Mohammed Shahbaz, 30-year-old Waqas Sadiq and 25-year-old Yousaf Sadiq of accusations of raping and threatening Ambreen Masih. Shahbaz was the only suspect to attend the hearing, which was initially called to discuss terms of his pre-arrest bail.

But Judge Ijaz Hussan Awan said he couldn’t set terms for bail if police didn’t want to arrest or detain him. “In Pakistan it has always been like this – the wealthy person can approach the police and change the course of an investigation,” said prosecuting attorney Akbar Durrani. “Regarding Christians, they cannot put any pressure on the police for a fair investigation.” ".

Läs mer HÄR

I England får man inte ha bilder på grisar i skolan (????) för att inte muslimer ska ta illa upp ?????

Är det så vi vill att det ska bli här med ???
Jag tror dessvärre, att så länge våra regeringar uppträder med flathet, så kommer det att bli likadant här så småningom och det vill jag inte.

Jag tycker att de som kommer hit, måste följa våra lagar och inte få stifta egna, som strider så enormt mot våra egna.

Det är det enda sättet som vi kan göra på för att få se en förändring av dessa "mäns" uppförande mot sina kvinnor och inte att vi går tillbaka till medeltida normer, som vi redan har kämpat oss till att komma i från.

När det blev folkomröstning i Sweitch, valde folket att rösta emot en fjärde minaret.
Muslimer blev väldigt upprörda men faktum är att de borde vara lika självklart för de som för oss, att inte tvinga på ett annat land sina seder.
Tror någon att vi skulle få ställa upp ett klocktorn i till exempel i Egypten eller Iran ??
Nej, naturligtvis inte och det kan jag också förstå.

Jag tror att hela världen så småningom kommer att globaliseras och det är inte fel men att TVINGA andra att göra som man själv vill, om man befinner sig i någon annans land är alldeles galet.

Jag hoppas verkligen INTE att någon lägger sin röst på det främlingsfientliga och korkade partiet, som kallar sig för "sverige demokrater" =( men som beter sig som tvärdumma idioter och inte är mycket bättre än islamisterna själva.

Jag hoppas att ni som läser min blogg ser skillnaden mellan att vara rasist och att vara mänsklig och för kvinnor och barns lika rättigheter, jämfört med männen.

Det jag absolut inte vill se, är hur några fundamentalistiska islamister, förstör för hela vårt folk men också för sitt eget folk med dessa idiotier.

Kvinnor och barn har samma rättigheter som män och det bör vi aldrig tumma på för både vår egen och för dessa stackars kvinnors skull, som lever sina liv i förtryck, för att inte tala om barnen som kan bli bortgifta när de är 8år gamla.

Ledsen att det blev ett så här sorgligt ämne på en fredag =( men det är så viktigt att inte glömma, gömma eller låtsas som problemen inte finns, för det gör de.

Ni får ha en trevlig fredagskväll och för er som har barn och ungdomar, så hoppas jag att ni hjälper era barn och barnens kompisar som inte har det lätt, när de hamnar mellan stolarna i kulturkrockarna, mellan svenska regler/lagar och deras föräldras regler/lagar.

De barnen och ungdomarna behöver enormt mycket stöd av oss vuxna och det är vi skyldiga de och våra barn att låta de få också.

Kram Maritha.

2 kommentarer:

Karin sa...

Inte ha bilder på grisar !?!?!!!???? =O - Men hallå !!!
Detta du skriver om är ju helt horribelt ! ( Inte bara grisarna alltså, utan framförallt de andra företeelserna !
Jag är ju för en öppenhet mellan folk, och att man ska försöka mötas och berikas av varandra.
Så dyker såna här avarter upp, och sabbar för alla normala människor från de där länderna, som försöker acklimatisera sig i ettt nytt land.
Det här med religion är självklart skitsvårt, men inte ska man ju behöva ändra på lagarna i ett land där dessa människor vistas, för att möta deras önskemål.
DÅ om någon gång blir det väl ganska fel.
Sådant föder såklart främlignsfientlighet, och det är ju inte bra !
Att jämka ihop folk är aldrig lätt, men jag skriver som Natosh skrev i en kommentar hos mig ; Det är människor som är onda - inte religionerna.
Inget i Koranen tillåter våldtäkt.
Det är i så fall ett tolkningsfel av folk som vill rättfärdiga sina handlingar.
Det är ju samma sak med självmordsbombare. - De har misstolkat de heliga orden på ett sätt så de tror de gör rätt, fast det är så fel, så fel !
De är sjuka människor helt enkelt !

Unknown sa...

Hej Karin ! Nix, inga grisar eller grisbilder i engelska skolor. Nu såg jag att McDonalds har tagit bort sina baconburgare också, för att inte förolämpa muslimer ???Världen är snurrig, tycker jag.Jag tycker också att vi måste vara öppna för alla kulturer och religioner men det är samma villkor som bör gälla fundamentalistiska muslimer, Islamister men det gör det inte enligt de. Vi ska göra som de vill och inte som vi vill ens i vårt eget land. Det finns 5 olika översättningar av koranen och det har att göra med att den, precis som bibeln var skriven på endast konsonanter och det har gjort att man har kunnat skriva "om de" som det passar de själva =( Jag är glad att du vågar skriva vad du tycker i den här frågan. Jag vet att många undviker den, då det väcker många olika känslor hos många.
Den gud som muslimer och islamister tillber är faktiskt en och samma som vi själva använder och då även judarna. Det märkligaste är att enligt muslimer "får" de inte läsa bibeln ?? Mohammad erkände också nya testamentet och att Jesus levt men som han kallade honom, var han en profet, han också. Dessutom skrev han ett brev till sitt folk (Mohammad) där han säger att muslimer ska behandla kristna och judar som sina bröder och att om en muslimsk man gifter sig med en kristen kvinna, så skall mannen tillåta sin fru att gå till sin kyrka också (precis motsatsen sker i dag, som vi har sett i ett flertal fall). Jaa, det är sorgligt hur olika människor tolkar saker olika och det var knappas guds vilja att det skulle bli så heller (om det finns någon gud). Om man har gjort ett folk, så kan man knappast tycka att det är ok att begå självmord eller mord på andra.
Jag har flera vänner som är muslimer och som jag tycker väldigt mycket om och några av de kallar mig för sin extra mamma och till en, är jag extra mormor med.
Jag håller fullständigt med att det är sjuka människor men de har en otrolig makt över så väldigt många människor i dag och det är det mest skrämmande.
De "höjdarna" inom det islamska "väsendet" har absolut inget till övers för västerlänningar alls och deras kamp består bland annat i att se till att vi som är så "ogudaktiga" skall förgås.I dokumentären som jag tidigare såg och skrev om, tar man fram allt hat man kan både mor kristna, judar och andra som avviker från deras mänster. En homosexuell som kommer till en islamsk tandläkare, säger man till.ska använda de största nålar och göra så illa man kan, varefter de skrattar åt rådet, som om det vore ett skämt =( Det enda som möjligen kan kallas "skämt" i den saken, är att det luktar som skämt kött, när man såg och hörde de tala till muslimer i de engelska moskéerna =( Jag förstår efter att ha läst en massa att det inte är något vi kan ta lätt på, då jag hela tiden ser saker som vi blundar för eller tar lätt på. I England kommer det förmodligen att sluta i ett raskrig, då de flesta engelsmännen är väldigt upprörda över hur regeringen sköter dessa saker och försöker att släta över det som händer. Islamister går inte att övertala och det är väl därför de kallas för fundamentalister också. Det var inte mycket bättre, än när "våra" korsriddare for omkring och tvingade folk att bli kristna. "vi" var inte bättre då men det är ingen ursäkt att göra människor illa i dag eller att mörda de. Jag har absolut inget emot främlingar utan tycker snarare att det är bra med tanke på hur mycket vi kan utbyta om kulturer och andra trevliga saker.
Sitter just nu och tittar på "Axess"kanalen, då det inte fanns något roligt på de andra kanalerna jag har och de visar just nu i från Haag rättegången om krigsbrott begångna av serber och kroater, gentemot varandra. Det är skrämmande att se och med vilket förakt de betraktar varandra, från båda sidorna. Det kan inte vara lätt att vara domare i de rättegångarna och dessutom är det en kvinnlig domare.
Nej, du får ha en trevlig helg Karin och sköt om dig / Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook