DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 22 mars 2010

USA röstar just nu om sitt healthcare prgram

Jag tycker att det borde tillhöra de mänskliga rättigheterna, att alla ska ha rätt till sjukvård vare sig man har ett arbete eller inte.

Precis som överallt i världen är det massor av människor som går arbetslösa och de drabbas också av sjukdomar, som alla andra och då ska man ha rätt att få vård och hjälp utan att behöva "stå med mössan i handen och bocka och tacka".

Vill ni, så kan ni följa de röster som röster just nu, på streaming news, i Washington Post.
Om ni klickar HÄR , så kommer du till tidningssidan där du kan läsa vad de röstande säger just i detta ögonblick.
Det var en hel del de hade att säga såg jag, när jag var där och hämtade länken dit.

Jag hoppas verkligen att de ska få en sådan rättighet i USA och gärna att det vore så i övriga delar av världen med.

Ha en god natt och sov så gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook