DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 29 mars 2010

ETT PAR ROLIGA OCH LÄRORIKA HISTORIER =)

Ta inte illa upp om du skulle vara norrman och läsa den här, för jag gillar norrmän.

************
Norrmannen hittade en videofilm i en låda. Nyfiken på vad det är sätter han den i videon och trycker på play.

Han drar efter andan när han får se sin fru har samlag med tre andra män. Han sätter sig ner chockad och funderar.

Efter en stund pustar han ut och säger till sig själv:
”vilken jävla tur att det bara var på film...”

*************

Polisen:
- Ni körde alldeles för fort!

Kvinnan:
- Oh, jag förstår.

Polisen:
- Kan jag få se körkortet!

Kvinnan:
- Jag skulle gärna ge er det, men jag har inget..

Polisen:
- Har ni inget?

Kvinnan:
- Jag har förlorat det fyra gånger, för att ha kört onykter.

Polisen:
- Kan jag i stället få se registreringsbeviset!

Kvinnan:
- Tyvärr inte.

Polisen:
- Varför inte?

Kvinnan:
- Jag har stulit bilen.

Polisen:
- Stulit den?

Kvinnan:
- Jaa, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.

Polisen:
- Vad har ni gjort sa ni ?

Kvinnan:
- Delarna av honom ligger I plastpåsar I bagageutrymmet, ifall ni vill kolla.

Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning.
Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar,
och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.

Polis 2:
- Kan ni gå ur bilen!

Kvinnan:
- Är det något problem?

Polis 2:
- Min kollega har sagt att ni har stulit den här bilen, och mördat ägaren.

Kvinnan:
- Mördat ägaren?

Polis 2:
- Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan!

Kvinnan öppnar luckan, men där finns inget.

Polis 2:
- Är det här er bil?

Kvinnan:
- Naturligtvis, här är registreringsbeviset.

Polisen är alldeles tyst.

Polis 2:
- Min kollega säger också att ni inte har något körkort.
Kvinnan gräver I handväskan,
tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.

Polis 2:
- Jag måste medge att jag är konfunderad.
Min kollega har berättat att ni inte har något körkort,
inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen, och mördat ägaren!

Kvinnan:
- Jaha, och snart påstår han väl att jag körde för fort också ? ? ? ._,___

Vem sa att kvinnor är dumma ??

Kram Maritha.

2 kommentarer:

Karin sa...

He, he...
Den ska jag försöka komma ihåg ifall jag blir stoppad för fortkörning. :D
Hoppas du har en härlig påsk !

Unknown sa...

Hej Karin =)Ja, den är bra, tycker jag med. Under de år som jag körde bil, blev jag bara stoppad en enda gång och de var det bara en vanlig koll där de stoppade så gott som alla =( Annars tycker jag nog att den här var riktigt bra =)
Jaa, härlig och härlig vet jag inte men stressigt är det,i alla fall. Nu är det bara en vecka kvar innan jag åker till Gambia och massor är fortfarande inte klart än =( Biljetten är beställd och alla mina mediciner är i stort sett klara med men jag hade glömt att det var påskhelg och att det skulle gå bort två viktiga vardagar. Fast när allt kommer till kritan, så är jag en sista minuten människa. Det blir nog bra när lördagen kommer. Hoppas att du har en jätteskön påsk och att våren helt klart är här för att stanna. Påskkramar Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook