DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 19 mars 2010

ÄR DET, DET HÄR SOM KALLAS FÖR KUNSKAPSLYFTET ? =)

Kåkfararna allt vassare | Newzglobe.com

Det är faktiskt kul att de förkovrar sig där inne i fängelserna.
Att de dessutom gör bra i från sig med är ännu bättre.

Det är redan bevisat att många som gör brott har en hög intelligens och det är väl bra om man använder den till bättre saker än att sabba för andra.

Jag har många gånger undrat över hur man kan göra annat än att fastna i samma mönster som före straffet, när man går där i från, utan bostad och inget arbete.

Hur ska man kunna få ett arbete om man har en sådan bakgrund och vem vågar/vill anställa någon med den karriären.
Prisoners Pictures, Images and Photos
Har man ingen bostad är det också ganska kört.
Hur ska man hälla sig ren och se till att vara någorlunda klädd, när man står där med ingenting.

Det skulle egentligen vara tillräckligt med att man avtjänat sitt straff och där borde det vara bra men så vet vi ju att det inte är.

Att få bättre kunskap kan vara ett sätt att ta sig ut i samhället igen (dock anser jag att pedofiler kan sitta bakom lås och bom tills de ruttnar bort).

Ni kan läsa mer om det i artikeln i "Newzglobe" om du klickar på länken här in under.

Kåkfararna allt vassare | Newzglobe.com

Jag hoppas att ni får en trevlig helg och kanske ni får höra en och annan vårfågel som sjunger för att hitta sin like =)
Photobucket

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook