DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 6 november 2009

Så var det fredag igen =)

Fast jag inte har något arbete som "styr upp dagarna" åt mig, så händer det ändå så mycket som gör att man ändå får svårt att missa vilken dag det är i veckan.
Man borde få vara frisk för att orka vara sjuk.
Jag har prata med en kvinna på Socialstyrelsen i dag och fått lite mer kött på benet and svininfluensan men är fortfarande osäker på om jag ska ta vaccinet eller ej. Jag lägger in en länk till sidan där ni kan läsa mer om vaccinet och varför man ska ta det och även vilka som ska ta vaccinet.
Klicka här så kommer ni till Socialstyrelsens sida med informationen.
Att ha MS är inte direkt kul heller men som en moderat, straxt efter valet talade om för oss sjuka, så var alla våra sjukdomar självförvållade.
Jag önskar att jag hade noterat hans namn, då det skulle vara intressant att höra med honom, om han själv blir sjuk =)
Han kan aldrig ha varit sjuk men han har väl inte varit intresserad, som vi andra av att bli sjuk ?

DET HÄR VAR NOG SJÄLVFÖRVÅLLAT =) MEN INTE SJUKDOMAR.

Funny Pictures and Funny Layouts


Nu är det som sagt fredag och det är skönt.
I dag har jag lämnat två av mina hemnycklar till hemtjänsten, så att de kan komma om jag faller (balanssinnet har fått sig en MS törn). Fick ett trygghetslarm efter att ha fallit handlöst och nästan slagit ihjäl mig. Jag som inte ens dricker längre och inte druckit de senaste 17-18 åren, då jag träffade en supertrevlig, kille med enorm intelligens men han var tyvärr alkoholiserad så det funkade naturligtvis inte alls. Dessutom arbetade jag med missbrukare när jag blev så pass illa i min MS att jag blev tvungen att avsäga mig det arbetet. Ett av de bästa jag haft. Det finns så många bakgrunder till dessa många trasiga människor och det är ett av det roligaste arbeten jag haft. Stannade där i ca 8 år innan min självförvållade sjukdomen satte stopp för det.

Nu ska jag bjuda er på ett par bilder till från det gulliga mailet jag fick=)

HJÄLP, ETT LITET TROLL FÖRSÖKER STJÄLA MIN NOS



HMMM, DAGS ATT SOVA I DEN EGNA SÄNGEN =(


Ha det så gott och sköt om er i höstrusket.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook