DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 7 november 2009

Det här är något att tänka på...

...när det känns tungt och tufft. Fick det med mail från en jättegullig väninna i dag och tänkte dela med mig till er, eftersom att jag inte kan skicka det vidare till era mailadresser.

"När det känns för j-ligt, tänk så här....

Jag är tacksam...... för tonåringen som gnäller för att han måste diska för
då är han hemma och inte ute på gatorna.

.....för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb.

.... för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har
vänner.

.....för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på
bordet.

.... för att gräsmattan behöver klippas , fönster tvättas och hängrännor som
måste rensas, jag har ett eget hem.

...för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen.

... för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri
yttranderätt.

... för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har råd
att ha bil.

.... för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt.

.... för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det
betyder att jag kan höra.

.... för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta på
mig

.... för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen - jag har kunnat
arbeta hårt.

.... för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever.

.... och sist men inte minst för att jag får många mail, för det betyder att
någon tänker på mig. "


PARTY,PARTY,PARTY !!!!!



DET GÅR INTE RIKTIGT ATT FÖRKLARA, DET DÄR MEDKÄRLEK.



Ha det så gott.
Kram Maritha.

2 kommentarer:

attis sa...

Så bra skrivet. Tack för att du delar med dej Ha det gott.
Kramen

Unknown sa...

Hej Attis =)
Tack för de orden =) Man ska dela med sig om man kan, eftersom delad glädje är dubbel glädje =) Du delar också med dig en hel del själ som jag är glad över.Ha en jätteskön helg trots det ruggiga vädret.
Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook