DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 20 november 2009

Hur kan man bara bli så här trött ?

Här åker man på rehab med träning och så är man slut innan det ens hinner att börja ordentligt =(
Vi har mest pratat om, vilka förväntningar vi har på den här rehab tiden, så än har det inte blivit någon gympa eller träning direkt.
Fast bara att ta sig upp, så tidigt på morgonen och vara vaken så länge är knäckande i sig =(



Det låter som om jag vore 85 år i stället för de 58 jag faktiskt är =I
Det känns rätt tufft att inte hänga med, som jag gjort tidigare.
Att en sjukdom kan förstöra för någon så ordentligt som MSen gör.
Jag vet redan att min hjärna har flera skador (ärrvävnader) på nervsystemet och det känns som som om jag i bland fattar noll av det mesta men, men.

Tyvärr var det lika illa när jag efter rehaben skulle ta mig till sjukhuset, då jag fått en kallelse till mammografi och kände mig förfärligt duktig som inte hade lämnat återbud till tiden =)

Hur som helst så beställde jag färdtjänst och tog min rulle och begav mig in till Södersjukhuset.
Väl där lyckades jag som vanligt virra bort mig, trots att jag jobbat där själv och borde vetat var jag skulle.
Till slut kom jag fram och tog mig till receptionen =) men kvinnan där letade på datorn men lyckades inte hitta mig alls och undrade om jag beställt tiden själv eller hade fått en kallelse.
Jag hade med mig kallelsen i handväskan så jag tog upp den och hon log glatt när hon tog emot den.
Hon läste igenom den flera gånger och till slut lös hennes ansikte upp och hon vände sig till mig med ett brett leende och sa, "Men den här kallelsen gällde 2008 ??!!

Nu tror jag att det är fler skador än jag tidigare trott, hahahaha =)
Jaa, det är inte lätt att komma ihåg allt men hur jag lyckats med konststycket att få fram en gammal kallelse bland mina nyare papper, fick sig en förklaring när jag tittade på baksidan och såg att jag använt den till att skriva ner en hel del uppgifter jag antagligen fått upp när jag varit och surfat på internet =I
Jag fick en ny tid och den ska jag genast skriva in i kalendern på datorn, innan jag glömmer det igen =)
Undrar så här i efterhand, om jag ringde återbud till tiden jag hade 2008 eller om jag glömde det med =)

HÄR HAR VI NÅGRA ANDRA SOM OCKSÅ FÅTT SIG EN RUNDTUR =)


Kossan.se

Jag fick mig i alla fall en liten rundtur extra och det var ju trevligt men mindre trevligt var att killen som körde mig hem i färdtjänsttaxin, lyckades slarva bort sittdynan i rullen som han satte i bagageutrymmet i kombin =(
Det regnade kraftig och jag tror att han vände stolen lite för tvärt, när jag hade satt mig i bilen och att den måste ha glidit ur stolen då, så när vi väl var här hemma och han lyft ur rullen, väntade jag mig att han skulle plocka fram dynan med men han visade inga tecken på att förstå.
Jag sa att jag gärna skulle vilja ha sittdynan med och då såg han ut som ett stort frågetecken och påstod att det inte funnits någon när han lyft in den i bilen och ifrågasatte om jag var säker på att det funnits någon där när jag åkt in till sjukan=(
Att fråga en sådan sak är som som att fråga någon som suttit i soffan utan sittdynor om de varit säkra på att det verkligen funnits några där när de satt sig i den =(
Han sa att han skulle åka tillbaka och se om han kunde hitta den men jag väntade länge och han hörde aldrig av sig mer =(
I dag har jag ringt till färdtjänst som skulle tala med Taxi Kurir, där han jobbade och säga att de blir ersättningsskyldiga för en ny dyna och de är inte billiga alls.
Jag fick låna en på rehaben som jag kunde ha tills jag fått tillbaka min egen eller fått en ny.

Ha en trevlig fredagskväll nu och sköt om er så gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook