DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 22 november 2009

Några bra sidor som kan vara till nytta och nöje.

Här har jag en sida som jag själv haft nöje och nytta av.
För att få tillgång till microsoft office blir man numer tvungen att betala för det och det enda jag egentligen var intresserad av var deras power point wiew program.
Min son försokte att lägga in en tidigare power point från år 2003 men inte heller den fungerade på min dator.
När jag var och surfade på nätet hittade jag av en ren händelse ett annat program som var helt gratis och med ett liknande program som heter, open office.org. det gjorde mig så glad för jag hade fått flera mail med program som skulle öppnas med just power point och de låg där oöppnade tills jag fann det här =)
HÄR är det om du inte har råd med microsofts.
Det har dessutom alla övriga funktioner som deras program har så var så god och hämta ett, du med om du behöver.
I bland liksom bara snubblar man över saker och då är det bra att snubbla på rätt ställen =)
MySpace Graphics
MySpace Graphics
Här är en annan bra sida som heter Lagen.nu där du kan hitta det mesta om våra lagar. Klicka HÄR så tar jag med dig/er dit.
Kan vara mycket bra att ha tillgång till när man blir osäker på vad som är rätt och fel, rent lagligt sett och ni kanske känner er sugna på att bryta mot en eller annan lag =) men vill kolla först hur läget blir då man gör det.
Min mormor brukade säga, att "ett gott samvete är bästa huvudkudden" och det håller jag med om, även om det kan klia i fingrarna i bland.
Man får åtminstone tänka olagliga tankar som tur är utan att bli straffad =)
Känns bra när man sjuder invärtes över elaka människors dumheter =)

Gratis vykort som ni kan skicka från en sida som heter Care2 och som samtidigt genererar en gratis donation till mycket bra ändamål (olika ändamål som t ex bröstcancer hjälp och hjälp för hungriga barn, med mera), runt om i världen.
Klicka HÄR så kan du se en mängd jätteroliga och trivsamma vykort att skicka till födelsedagar, jul och andra högtider. Gå gärna dit och se vilka härliga kort de har, bland andra har de en kvinnlig artist som heter Camilla Eriksson, och som gör det sötaste kort med små filmer på, som bara är så härliga att se =)

Håll till godo och ha det så gott =)

Kram Maritha.

2 kommentarer:

mammagladh sa...

Ja, det är tur att Openoffice finns :-)
Hoppas du får en trevlig måndag.

Unknown sa...

Hej Mammagladh =) Ja det finns lika många godbitar där som i micrsofts program och att slippa betala en massa pengar för det är toppenbra. Tack, för hälsningen =) jag hoppas att du får en trevlig dag med. Här ser jag att solen försöker att tvinga sig igenom men det är visst ändå regnmoln på väg =( Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook