DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 26 november 2009

Posener = en pest , pina och svinigt.

Läste i dag om J. Posener och intervjun som TV3 gjort med honom och som de betalat över 3 miljoner för att få göra dessutom =(
Så´na saker gör mig väldigt upprörd.
Han sjappade efter att han tömt Trustor på pengar och lämnade landet och lät sin "kompanjon/kumpan" ta straffet själv.
Mycket lågt att bete sig som han gjorde.
Även det bör betecknas, som lägre än Glocalnet =)
Tyvärr är brottet preskriberat i dag men jag tycker att så´na brott borde få längre tid innan på sig, innan de blir preskriberade.
Att man sedan har mage att be att få betalt för att bli intervjuad är riktigt ruttet.

Mean Comments & Graphics
Så gör riktiga skitstövlar.
Sorgligt hur svinigt en del kan bete sig i dessa svin influensornas dagar.


Jaa, så ligger båda mina barns familjer i svin influensan =(
Det verkar som om den går om en vända till.
Tre av dotterns barn hade första svin flunsan i juli och har nu fått den andra omgången, igen och den här gången slog den väldigt illa och tvillinggubbarna, som bara är 5 år, visade sig också ha halsfluss till råga på eländet.
De fick penicillin och Tamiflu mot flunsan.
Dotterdottern, som också hade samma flunsa i juli, "däckade" hon med, i går hon med =(

Sonen och sondotter blev sjuka för en dryg vecka sedan och frisknade till efter en vecka och då hade redan sonhustrun och sonsonen börjat känna sig dåliga, så nu ligger de sjuka och för några dagar sedan var det igen sonens tur att bli sjuk igen och i går blev sondottern åter igen sjuk. Sonhustrun fick dessutom lunginflammation och blev tvungen att åka till läkaren för att få det bekräftat och fick då penicillin med.

Ja, det blev väldigt rörigt med alla sjuka och i går handlade jag till sonen och hans familj så de fick mat och alvedon.
Sondottern som då var frisk kom ner till porten (som byter koder titt och tätt)och mötte mig och tog kassarna med upp, så jag slapp gå upp med kassarna och jag fick en varm och gosig kram när hon öppnade porten =) I natt vaknade hon vid tretiden och kräktes våldsamt och nu ligger hon i hög feber igen och med övriga flunsasymtom =(
Nu blir det till att vänta och se om även jag blivit smittad.
De har verkligen haft ett riktigt helsike allihop =(

Jag åker på min rehab tre dagar i veckan och är tvärslut efter endast en dag, så just nu känns det mest som om jag just bara existerar men i dimma och det kanske är lika bra det =)

Tills vi ses igen, får ni ha det så bra och passa er för grisarna omkring er =)

Kram Maritha.

8 kommentarer:

Marita sa...

Ojojoj...men då är de säkert friska och krya till jul i alla fall....Och jag hoppas att du håller dig på benen.
Ha en skön helg och kram!

Unknown sa...

Hej Marita =) Jag hoppas det med men den verkar vara i envisaste laget den där flunsan. Jag håller mig i skinnet och spritar händerna så gott som jämt när jag kommit hem och innan det undviker jag att andvända händer och fingrar till att klia på näsan eller gnida ögonen, allt för att undvika att få eventuella virus från fingrar till ansiktet, där de lätt tar sig in i kroppen =I
Jag hoppas att du med får en jättefin helg och med sol om det går att få fram den. Kram Maritha.

attis sa...

Visst blir man förbaskad då man läser sånt där. En symbol ska alla karlar få när de trär ringen på fingret*fniss* Det är hemskt med denna influensa. Hoppas bara man slipper. Håll dej friks du oxå kära vännen. Ha en underbar eftermiddag och kväll.
Kramen

Daniel sa...

Jisses, ja hoppas de frisknar till sej snarast... då e de ju inte sjuka på julafton iaf!

Unknown sa...

Hej Attis =) Absolut. Även han borde fått den oavsett han är gift eller inte. Han är ju trots allt "giftig" i sitt beteende. Tack Attis, jag ska göra mitt bästa för att hålla mig frisk. Ha nu en skön fortsättning på dagen och den kommande kvällen. Kram Maritha.

Unknown sa...

Hej Daniel =) Tack för ditt besök och tack för dina snälla ord. Jaa, förhoppningsvis är de friska tills julen kommer om det inte händer något mer förstås. Håll dig frisk du med, så gott det går =) Kram Maritha.

Karin sa...

Oh... !!!
Men kära nån vad besvärligt de fick det ! :(
Hoppas verkligen du inte blev smittad nu !
Ja, jag börjar också bli rätt van vid att maskiner och elektriska saker beter sig väldigt underligt.
En period var det rent otroligt, och då sa jag till, att jag ville ha lite lugn och ro. - Då blev det bättre ett tag.
Slump eller inte...??? - Vem vet ?
Kanske ska be om lite lugn och ro igen få se vad som händer... =D
Skulle ju köra igång tvättmaskinen, men det har kommit annat emellan, så än har jag inte något facit på hur det gick...
Angående Posener, så tror ju jag på karma....
Får han inte igen i det här livet, så kommer han nog inte att få det så lätt i sitt nästa... =P
Han borde verkligen tänka över sitt liv och börja göra bot...
Tack för att du hållerr en tumme för mig ! - Önskar verkligen attt postkodlotteriets representanter ska plinga på min dörr ! =)
Hoppas det bästa för dig också !
Kram !

Unknown sa...

Hej Karin !
Nu verkar det börja vända för de i alla fall och de har börjat stå på benen allihopa om än lite vingligt.
Ja maskiner har nog ett eget liv men också elen som jag drar dubbelt så mycket av jämfört med andra. Ingen vet varför, bara att det är så det är. Kanske "går jag på el" ? Har inte hittat någon sladd på mig än fast jag kanske räknas som trådlös =)
Jaa, Posener har en hel del att stå till svars för men att han vill tillbaka till Sverige, tycker jag var bland det magstarkaste jag hört. Vissa människor är bara "för mycket" och någon bot verkade han vara mycket långt i från att tycka, att han borde göra. Så förhoppningsvis får han ett litet helsike i nästa liv =)
Jag fortsätter att hålla postkodstummen till dig och så får vi hoppas att din tvättmaskin sköter sig i fortsättningen =) Ha en jätteskön lördagskväll och ta väl hand om dig och kissarna =) Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook