DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 11 november 2009

Finns det vaccin till datorn med ?

I dag blev det inte mycket skrivet på grund av en del problem med datorn.
När jag har försökt att skriva något, så raderas plötsligt texten =(
Nu har jag i alla fall kört en online scan med något som heter Panda.
Det tog flera timmar att gå igenom allt på datorn men den hackar fortfarande lite då och då. Det är nog som sonen säger, att jag har för mycket grejer (skit,sonens synsätt) på datorn.

Hur som helst, så blev det inte mycket annat gjort i dag heller, för utom sådant som legat lite på sidan om i väntan på mer tid (den som går snabbare för varje dag)men som inte blev helt klart i dag heller.

I dag när jag satte på datorn hade jag över 100 scam och spam mail sammanlagt i mina mailboxar.

FÖDD INTELLIGENT !


99galleries.com

Jag har vid flera tillfällen fått mail från scammare och frauds som sagt sig vara antingen engelska eller amerikanska soldater, placerade i Irak =) och som säger sig ha hittat diverse fyndigheter där i Irak.
Allt de behöver är en pålitlig människa som kan hjälpa de att öppna konton här Sverige =)

Ska man skratta eller gråta =I
Varför skulle någon från ett främmande land göra sig besvär med att öppna ett konto åt DE och hur i hela fridens namn kan någon inbilla sig att en total främling skulle ta "hand om" dessa (icke existerande) pengar??
De har anhöriga i sina egna länder som bättre skulle hjälpa de att rädda dessa "förmögenheter",hahahaha =)
Ändå finns det människor som nappar på dessa lurendrejares mail och hoppas att få göra sig en hacka =) eller kanske ta hand om hela rasket =)
Ni minns kanske de så kallade "Nigeriabreven" som faktiskt fick människor att handla med, allt annat än hjärncellerna =(


VA DÅ JOBBAT PÅ CIRCKUS =( HUR GÖR NI DÅ ??


Någon gång i bland brukar jag kolla upp var i från mailen kommer och de kommer uteslutande i från något land i Afrika =(
Det har dessvärre börjat dyka upp en hel del från de asiatiska delarna av världen med.

Lättförtjänta pengar har alltid legat i människors intresse.
Tyvärr är fattigdomen svår i stora delar av världen och många blir desperata av både sin egen hunger och av att inte kunna ge de sina och då framför allt, barnen mat i magarna och tak över huvudet.

Bedrövligt att så många skitstövlar som redan har mer pengar än de någonsin kommer att klara av att göra sig av med men som ändå aldrig blir nöjda utan försöker att roffa åt sig mer än de kan ta hand om =(

KÄRLEK KAN VARA SVÅRT ATT FÖRKLARA.



Usch så knorrigt det blev i dag med, Jag som inte hade tänkt skriva något på grund av tidsbristen men men...

Ni får ha det så gott.
Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook