DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 13 april 2011

VÅLDTÄKT, SOM SLUTADE SA ILLA...

 ...som den har gjorde.

Fruktansvart att ha blivit utsatt for nagot sa krankande, som en valdtakt.

Det var en av de sorgliga historier som gick att lasa i dagens Svenska Dagbladet och som slutade sa har bedrovligt.

Hur kan det komma sig att det ska vara sa svart att forsta, bade for den har flickan och som for manga svenska flickor som ocksa bade blivit ifragasatta och dar man avskrivit fallen.

Jag blir sa arg nar jag laser om sadana har saker, som faktiskt redan ar illa nog for de flickor som blivit utsatta for den hemska upplevelsen, utan att behova ga igenom det ena helvetet efter det andra, som for den har flickan.

Usch, hur vidrigt systemen ar inte bara i Sverige, som sadant har kan handa, utan aven i andra lander.

Jag hoppas att hon ska fa upprattelse till slut men den fruktansvarda upplevelsen, kommer hon alltid att fa bara med sig som ett mycket tungt bagage.

 "Polisanmälde våldtäkt i Grekland – nu åtalas Anna för förtal

Anna anmälde att hon våldtagits på semesterparadiset Samos. Men trots att skadorna dokumenterats och förloppet bekräftats av svenska läkare lade grekiska myndigheter ned utredningen. Istället åtalas Anna nu själv för att ha ljugit om våldtäkten med avsikt att få skadestånd. Som grund ligger hennes egen polisanmälan.
Det var under en semesterresa på den grekiska ön Samos som Anna, som egentligen heter något annat, anmälde att hon våldtagits och misshandlats svårt. Sista kvällen innan hemresan var hela Annas resesällskap på restaurang. Anna upplever att hon blir drogad, och känner sig dålig. En man hjälper sällskapet tillbaka till hotellet när Anna plötsligt tvingas in i en bil av samme man, som kör iväg henne till ett hus. Där blir hon våldtagen i flera timmar och misshandlas, berättar hon för TV4 Nyheterna."

Las hela artikeln HAR.

Ha det sa gott och se upp med vad ni gor om ni aker till Samos, Grekland.

Kram Maritha. 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Förklara krig mot Grekland. Ärligt. Blir så äcklad att jag blir galen av hat. Snacka om uppåneråtvända världen. Olle

Pensionärsbloggaren sa...

Detta är ju inte första gången grekiska åklagare reagerar på en våldtäckt på detta sätt.
Det finns bara en sak att göra BOJKOTTA Grekland. Åk INTE dit på semester !

Pensionärsbloggaren sa...

Detta är inte första gången som grekiska åklagare reagerar på detta sätt när en icke grekisk kvinna blir våldtagen, tvärtom är det vanligt.
Alltså: BOJKOTTA GREKLAND. RES INTE DIT PÅ SEMESTER.

Unknown sa...

Hej Anonym ! Jag tycker ocksa att det ar rent for j.....t att dekan ga sa har och det trots att den stackars flickan redan blivit bade fysiskt och psykiskt misshandlad och nu far sta ut med det har som "pricken over iet".
Det ar grymt mot henne.
Jag minns ocksa fallet med den unge killen, Kalle som ocksa varit i Grekland pa semester och ocksa blev utsatt for ett liknande atal, som holl pa lange, minns jag.
Vi hade forra aret ett fall mot en mycket ung flicka, som blivit sexuellt utnyttjad av en "van" till familjen. Nar de forstod vad som hant gjorde de en polisanmalan och aklageren yrkade pa att mannen skulle utvisas ur landet efter avtjanat straff men han fick vist bara tre ar om jag minns ratt och ratten tyckte att han kunde fa stanna kvar i landet ??? Hur fel ar inte det och hur daligt mar inte den har flickan, an i dag av att veta att hennes forgripare fortfarande gar omkring, los och ledig, beredd att utnyttja nagot annat stackars barn. Det finns bevis pa, att det aldrig gar att rehabilitera en pedofil, sa det var ocksa en alldeles for dj...igt, beslut.

Unknown sa...

Hej Pensionarsbloggaren!
Nej, du har sa ratt och det ar mycket regelvidrigt att gora sa har mot nagon som redan har fatt utsa dessa krankningar redan vid valdtakten och misshandeln. Man ska nog tanka igenom ordentligt, innan man beslutar sig for var man vill tillbringa sina semestrar. Jag har fatt uppleva har dar jag nu bor, i gambia, att afrikaner ser pa oss Europeer, som mycket sedeslosa med och det ar inte bra heller. Har ser man ofta hur turister fran europeiska lander hamnar hand i hand med gambiska man och kvinnor och det ar den enda inkomstkallan, som ar nagot vard har i Gambia, sa vitt jag forstatt. Att man ser pa oss med dessa ogon ar lite jobbigt, gor man far aldrig vara i fred nar man gar nagonstans, utan "uppvaktas" standig nar man gar ut. Jag ar redan gift med en man fran Nigeria och det racker med att saga att man ar gift, sa lamnar de en oftast i fred annar ar risken stor att de inte ger sig nar man sager att man inte ar intresserad av nagot forhallande med de.
Det du sager om att vi behandlas annorlunda an deras egna kvinnor ar tyvarr ocksa en sanning, som ar trakigt forekommande.
Maritha.

Magnus sa...

Det kan vara dags att överväga att utesluta det nationalchauvenistiska bidragslandet Grekland ur EU.

Man hör mycket skitsnack nuförtiden om att främlingsfientligheten i Sverige skulle ha ökat. I Grekland är t o m rättssystemet så infekterat att man automatiskt är oskyldig om man är grek. DET kan vara något att jämföra med. Och det är som nämnts inte första gången det har hänt.

Londoner sa...

Det kan samtidigt vara problematiskt att bara lita på det som står i svenska media. Den är ganska ensidig. Om man läser utländska media så blir bilden av Anna lite annorlunda. Det är tydligen inte bara en person hon har anmält, utan flera! Inte bara greker, utan även andra män som turistat i Grekland.

Ett tips - läs denna artikel i The Telegraph:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/greece/7933190/Britons-trapped-in-false-rape-sting-by-blonde-Swede-on-Greek-island.html

Unknown sa...

Hej Magnus !
Jaa, jag vet att vi borde gora nagot at att det har blivit sa har men jag tror inte att det skulle kunna ga att utesluta de for det.
Jag ar daremot valdigt besviken over att de behandlar oss pa detta satt och det aar inte forsta gangen det hander heller. Jag minns fallet med Kalle, mycket val, an i dag och tror att det ar lika illa for oss om det ar en valdtakt eller annat brott som begas av nagon, sa ar det nog sina egna man varnar om i forsta hand. I Sverige verkar det som om det ar det motsatta som sker och vi tors inte yttra oss om nagot, for att inte framsta som rasistiska.
Judarna ar t ex i dag forfoljda av den islamska inflyttade befolkningen i Malmo men jag har inte last nagonstans i svenska medier att man tar nagon notis om detta problem?
Vi har blivit ett "platt" land, dar vi inte tors yttra oss for att inte bli kallade for rasister. Jag har sjalv fatt uppleva hur det ar stallt med dessa oliktankande asikter och har blivit kallad for rasist, for att jag vagrar acceptera att amn kommer till Sverige och endast utnyttjar det som vi en gang byggt upp med hart arbetande forfaders hander, for att sedan bli overkorda av de som anser att vi bara ar ren skit, jamfort med de sjalva. Inte ens var regering tors uttala sig om de problem som detta har vallat vart land, tyvarr. Jag hr fatt veta att vi ar fattiga dumma svenskdjavlar, som dessa islamister har stulit vart land i fran. De bryter helt oppet mot vara lagar och regler och gor som de har lust, utan att bry sig ett jakla dugg om hur vi kanner det infor dessa lagbrott.
Vad Grekland har emot svenskar vet jag inte men det ar sorgligt att det har blivit sa har. Om vi dessutom slapper in Turkiet i EU, sa kommer vi att fa varre problem an vi nagonsin tidigare har skadat men vi far se hur det gar och hoppas pa det basta.
Grekland har ju fatt en enorm hjalp av EU sedan de fick sina svara problem med sin ekonomi, sa jag ar ledsen over att det har blivit sa svart att forsta vad de haller pa med. Dessutom far Grekland stora bidrag i stod av EU for att kunna odla tobak, nagot som dessutom EU ar emot men anda ger till Grekland??
Jag har svart att forsta hur den har varlden ska ta vagen, i slutanden med alla dessa problem som blir fler och fler.
Maritha.

Unknown sa...

Hej Londoner !
Nu har jag last artikeln och det gor mig beklamd att lasa. Om det nu ar sa att hon gjort sig skyldig till alla dessa falska anklagelser mot fler, sa att det djupt beklagligt och det gor mig mycket upprord. Jag vet hur jobbigt de har det som verkligen har blivit utsatta for dessa brott och blir mycket arg over att flickor kan gora sa har mot dessa andra, som far mycket samre utgangslage i sina arenden och som verkligen behover allt stod de kan fa nar nagot sadant har hander. Det gor mig mycket ledsen att lasa och jag kommer att gora ett inlagg med artikeln som utgangspunkt, till det inlagget. Tack for lanken.
Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook