DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 22 april 2011

SOS ?????????? Jag trodde att det numret var...

... till for de som behovde nodhjalp/

Det ar sa sorgligt att lasa om sana har handelser, som aldrig borde ha fatt intraffa alls men som gor det gang efter annan, med en lam ursakt fran SOS Alarms ledning.

Sana  har saker ska inte fa ske, over huvud taget och jag borjar undra varfor det hander sa ofta att bade sjukvard och larmcentralen fallerar ??

Vi hat fatt lasa, inte bara en gang, utan flera ganger, hur spadbarn har utsatts for overdoser pa Astrid Lindgrens sjukhus och det ar ocksa sadana saker, som absolut aldrig far ske.

Beror det pa att folk ar underbemannade pa sina arbetsplatser eller vad ar det som gor att sadant som absolut inte far handa, hander om och om igen med tragiska utgangar for narstaende.

Var det sa har som vara borgliga politiker ville att vart samhalle skulle "  fungera" for den lilla manniskan, som inte har rad med dyr privat lakarvard, som de borgliga har och med den basta tankbara mojligheten att fa hjalp med vard nar de behover.

Trist att svenska folket rostade fram dessa girigbukar och svalde deras sorgliga logner, vid bada valen som har lett till svensk nedmontering av det mesta.

Har foljer ett klipp fran Expressen av i dag, med en ytterligare sorglig historia om en man som blev liggandes avsvimmad i sin lagenhet, efter att ha blivit nekad ambulans och i stallet  blev ombedd att ringa en kompis ???

Vart ar vart land pa vag nagonstans ??
Det ar upprorande att lasa alla dessa hemska handelser, gang efter annan med manniskor som har mistat liv och halsa pa grund av dessa elandiga beslut.

SOS vägrade skicka ambulans till Per-Olof
Per-Olof Åhs, 72, svimmade och föll ihop i sin lägenhet i Mölnlycke.
Men SOS Alarm vägrade att skicka en ambulans och uppmanade Per-Olof att ringa en kompis.
I stället blev han liggande i lägenheten i fyra och ett halvt dygn utan mat, vatten och medicin.
- Det skulle jag inte önska min värsta ovän, säger Per-Olof.
Per-Olof Åhs i Mölnlycke levde ett vanligt liv och kände sig frisk. Men den 28 oktober förra året inträffade något som förändrade hans liv totalt.
Efter frukost och morgondusch svimmade han plötsligt och föll ihop på hallgolvet.
- Jag hade inga kläder på mig och stöp rakt i golvet, säger Per-Olof Åhs.
Efter en stund vaknade han till och fick syn på sin mobiltelefon som låg på hallbordet.
- Jag pillade ner den. Jag hade inga pengar på den, men 112 kan man ju ringa, säger Per-Olof."



Las hela artikeln HAR.

Vi far hoppas att det ser annorlunda ut vid nasta val och att folk har fat upp ogonen for de sorgliga borgliga besluten, som kostat grasrotter sa mycket sorger och bedrovelser.

Har nagon fortfarande en extra tusenlapp i planboken i dag eller ser det ut som innan forra valet ???
Jaa, jag hoppas att ni blir klokare till nasta gang det ar val och att vi far vara glada nu nar bade Sahlin och Persson ar borta ur bilden. 

Det kan inte bli varre an det ar nu, i alla fall.

Ha en trevlig helg.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook