DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 11 april 2011

Kadaffi och Afrikanska Unionen.

HAR. "Gaddafi maktspelare i Afrikanska unionen


Foto: AP Photo/Pier Paolo Cito
Gaddafi har accepterat Afrikanska unionens plan för vapenvila. Men trots att Libyens ledare har stort inflytande i unionen och rebellerna har anledning att vara skeptiska kan unionen få en viktig roll som medlare.
En delegation från Afrikanska unionen befinner sig i Libyen för att förhandla fram en vapenvila i inbördeskriget som rasat sedan februari. Målet är att få ett snabbt slut på våldet så att förhandlingar kan inledas.
Regeringen uppges redan ha accepterat unionens krav och delegationen har nu anlänt till rebellernas huvudstad Benghazi för att försöka förmå Gaddafis rivaler att också underteckna avtalet. Men avtalet innehåller ingen tidsplan, nämner inte Gaddafis avgång och är inte bindande.
Mikael Eriksson, säkerhetspolitisk forskare på FOI, menar att avtalet är typiskt för den här typen av förhandlingar om förhandlingar. Men för Libyens skull hoppas han på en öppen process."

Efter att jag fatt mer information genom min man, som bade bott och arbetat i Libyen, sa har jag forstatt att han inte har varit sa illa mot sitt folk, som de andra ledarna i de andra landerna dar man protesterat och fortfarande protesterar mot sina presidenter.

Kadaffi ger aven flera andra afrikanska lander ekonomiskt stod och det ar viktigt for att dessa fattiga lander ska kunna klara sig.

Aven Nigeria bidrar i stor utstrackning med ekonomiska medel till andra afrikanska lander. 
Jag vet att de har bidragit och fortfarande gor , hit till Gambia med och ger ocksa annan hjalp till folket har i Gambia genom att bidra till kunskap for att fora landet framat.

Jag tror att det ar mycket, vi inte kanner till om den har varldsdelen men som ar valdigt intressant att lara sig om.

Skolan lar aldrig ut sa har mycket som man far veta, pa plats och stalle men aven i Afrika, kan kunskapen vara dalig om den egna kontinenten och det beror sakert pa att inte alla far den skolgang man skulle onska att alla fick, oavsett var i varlden man bor.

Laste en annan rubrik med, som sa att Afrikanska Unionen , skulle bli bankrutt om inte Kadaffi bidrog dar med och det tror jag, att  ingen vill att det ska handa. 
Det ar en viktig Union som behovs, da det ar stokigt i manga lander i Afrika.
Du kan lasa hela artikeln, i dagens Svenska Dagbladet

HAR

Ha en fortsatt bra dag.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook