DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 26 april 2011

Skadad MC-smitare

Det mycket sorliga beslutet som den 40-ariga MCforen tog blev ett riktigt "  bakslag"   
Nar han sag polisens fartkontroll, beslot han sig for att vanda och aka dar i fran i for hog hastighet.

Han fick sladd pa sin MC och kanade ratt in i ett betongfundament, efter en kraftig inbromsning. 

Det blev en ordentlig krasch och han skadades svart och fordes till sjukhus.


I bland tar vi fel beslut eller atminsonde beslut som kostar mer an vad det smakar och det ar kanske ett beslut som han far angra lange.


"Försökte smita från hastighetskontroll
– skadades allvarligt

När mc-föraren såg polisens hastighetskontroll vände han och körde i hög hastighet åt andra hållet.
Strax därefter förlorade han kontrollen över sin motorcykel och kraschade. "

Las resten av Aftonbladets artikel, fran i dag, HAR.

Som MC-forare har man bade for och nackdelar med nar sadant har hander.

I bland kan det vara en fordel att inte sitta instangd i en bil men samtidigt ar det valdigt oskyddat vid en sadan har olycka.

Nar jag var ung, akte jag och min pojkvan mycket MC och det var en fantastisk kansla att fara fram pa vagarna.

Det hande en annan MC-olycka, som fick mig att ma ratt daligt ett langt tag efter det jag horde om den.

Ett ungt par var med om en singelolycka, som slutade med att foraren klarade sig bra med nagra skrubbsar (bada hade full skinnmundering pa sig, vilket man absolut bor ha nar man aker MC) 
Men flickvannen hade samre tur och slungades ivag ut i en aker och landade med ryggen over en gardsgardsstor, som genomborrade henne helt och som tur var, (i denna fruktansvarda otur)  trodde de som undersokte olycksplatsen straxt efer olyckan, att flickan troligen dog i samma ogonblick, som storen genomborrade henne.

Det var en mycket tragisk handelse, som gjorde att jag tankte manga ganger pa den, nar jag satte mig pa bonpallen bakom min pojkvan.

Det hjalper inte alltid att man ar en mycket bra och kunnig forare, da det ibland hander olyckor dar man sjalv inte rar over utgangen och det kan vara nadra inblandade, som kanske varit orsak till olyckan.

Min pojkvan rakade senare ut for en sadan handelse, dar en bilforare nonchalerade stoppskylten och korsade en vag som pojkvannen korde pa och han blev da pakord av bilisten, som smet i fran platsen direkt efter smallen.


Som tur var fanns det manniskor i narheten och de tillkallade ambulans och en kvinna hjalpte till med att slappa pa hakremmen, som holl pa att kvava honom men hjalmen fick sitta kvar och den ska man aldrig ta av utan lata de sitta kvar som skydd i fall andra skador finns pa huvuden innanfor hjalmen.


Nagon hade frackheten att stanna upp och stjala hans laderhandskar som han hade lirkat av sig.
Jattebussigt =(


Ja, det finns manniskor av alla de slag, nagra ar mycket trevliga och hjalpsamma medan andra ser sitt tillfalle att sno at sig nagot de vill ha , da andra som hjalper till med den skadade ar for upptagna for att hinna lagga marke till dessa fracka skitstovlar.

En sak som jag larde mig, var att aldrig gora en omkorning av en annan bil, om jag sag att jag hade en MC nagonstans bak om mig.
Det ar mycket svart att se i vilken hastighet de kommer och de kan vara alldeles invid dig innan man vet ordet av och att i det laget byta fil for en omkorning kan sluta mycket illa, sa jag brukar avvakta till MC har passerat.


Ha nu en bra fortsattning pa denna tisdag och ta det lugnt i trafiken om ni maste ge er ut i den.
 
Girly Comments & Graphics



Kram Maritha






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook