DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 5 april 2011

JAPANERNAS ELANDE VERKAR ALDRIG TA SLUT.


Nu har man i Indien beslutat att inte importera nagon mat som kommer fran Japan.

Det ar inte sa konstigt med tanke pa hur karnkraftverket har spritt ut radioaktivitet i omradena runt om.

Jag tycker verkligen att det ar synd om de som har drabbats sa valdsamt av det har jordskalvet, som resulterade i tsunamin och som i sin tur kravde sa manga liv och som forstorde sa mycket som kom i dess vag.

Nu detta, som inte heller gor att det kommer att bli lattare att bygga upp det de haft.


Det gor mig ledsen att en sa liten o med sa stor befolkning, ska behova lida sa mycket.

Japan har haft sa manga jordskalv tidigare och har det fortfarande men ett sa stort skalv , som 8.9 har jag aldrig tidigare haort att de har haft.

Jag minns inte hur stort skalvet var som astadkom tsunamin i Tailand for nagra ar sedan men jag tror inte att det var sa stort, som det har i Japan men aven dar, odelade det mycket och tog manga liv.

"Indien stoppar japansk mat

Livsmedelsprodukter från Japan får inte tas in i Indien. Importstoppet gäller i tre månader men kan förlängas om strålningsrisker kvarstår.
Beslutet om att stoppa japanska livsmedel kom från den indiska regeringen i dag, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.
”Efter noggranna diskussioner drogs slutsatsen att eftersom strålningen sprids horisontellt till andra delar av Japan kan det leda till ytterligare radioaktiv förgiftning i leverantörskedjan av matexport från Japan”, stod det i regeringens uttalande."

Det kommer sakert att droja lange innan Japans ekonomi kommit pa fotter igen men vi far hoppas att omvarlden ska kunna hjalpa till att gora det lattare for de att aterhamta sig.

Du kan lasa hela artikeln som var publiserad i Svenska Dagbladet i dag,  HAR .

Kram Maritha.
 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook