DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 15 april 2011

Efter att ha skrivit om valdtakten...

 ...Har jag fatt flera kommentarer och en av de kom fran nagon, som last British Telegraph, som hade en lang artikel angaende hela historien och den var mycket intressant att lasa.


Den ar som sagt pa engelska men gar att oversatta med Google translator, som ni kan soka efter pa natet och klistra in hela artikeln och dar fa den overstatt till svenska.


Artikeln handlar om den har flickan, som tydligen har gjort flera liknande anmalningar av andra man fran andra lander, som befunnit sig i Grekland de med.


"Britons 'trapped in false rape sting by blonde Swede on Greek island’

A Swedish woman has falsely accused several British tourists of raping her as part of an insurance scam, a Greek lawyer claims.

Britons 'trapped in false rape sting by blonde Swede on Greek island?
Greek police said there appear to be an increasing number of false rape claims at Greek holiday resorts Photo: ALAMY
Men have been warned to be on their guard after the 26-year-old woman claimed a total of €800,000 (£666,315) in insurance after lodging allegations of rape on the island of Kos.
It is believed that her victims include at least four Britons, according to a lawyer representing one of the falsely accused.
An international hunt involving Greek and Swedish police and Interpol has failed to find the woman, described as an attractive blonde. "

Som alltid, har myntet tva sidor och det hade aven det har myntet med.
Det visar sig i artiklen, att hon aven har begart skadestand fran dessa adra, for att sedan resa tillbaka till Sverige igen med pengarna hon fatt med sig.

Om allt detta stammer, blir jag valdigt ledsen da det har gor att de som verkligen har blivit utsatta for dessa overgrepp, far det betydligt svarare an de borde och att det ar mycket hjartlost av den har kvinnan att utnyjja sina medsystrars oehhorda lidande, for att i eget syfte tillskansa sig pengar, orattmatigt och pa falska grunder.

Ta er tid att lata google oversatta artiklen och lasa den sjalva och dra era egna slutsatser i fran den, som utgangspunkt.

Det har jag sjalv nu gjort.

Hela artiklen hittar du   HAR.

Ha en riktigt skon fredag.

Kram Maritha. 

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Jag håller med dig och har själv ställt mig samma frågor i vad det gäller pedofeli. Kan inte förstå varför det kan/får hända...vart gick det fel??
Tror inte heller att man får några speciella svar på det... inte mer än att vederbörande är psykiskt sjuk... men man tycker ju ändå att någon borde sett någon slags tendens nån gång. Usch, ja det är tråkigt vad som händer i vår värld och dessa stackars utsatta barn. Förrut var det barnen man predikade och vaktade som en hök över, nu är det barnbarnen man ororar sig över och man kommer förmodligen sitta o tjata på dom oxå.
Jag tror att jag hade blivit tokig om det hade hänt mina barn något sånt, hade ialf inte stått för mina handlingar gentemot den som gjort dom illa isof. Ja fy.

Inget barn ska behöva gå igenom något så hemskt, jag förstår precis vad du menar.

Unknown sa...

Ja, det ar underligt med dessa manniskor. Jag kan bara inte foorsta hur man kan gora andra barn sa illa, nar man sjalv har varit utsatt och upplevt det varsta som kan handa ett barn. Jag har sju barnbarn och ar lika orolig over de som jag hela tiden varit over miina egna barn, nar de vaxte upp. Man har alltid antennerna uppe for att pejla av, sa att inget sadant ska hande ens egna barn. Varlden verkar har blivit helt galen, som det nu ar med det ena efter det andra, som dyker upp och "forfular" var varld.
Dessutom alla dessa katolska praster, som ocksa har mycket pa sina samveten. Suck, suck. Vi far forsoka att gora det basta av det som gar, trots allt elande. Ha en trevlig helg. Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook