DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 5 juli 2011

SKÄRPT GRÄNSKONTROLL I DANMARK.

Jag kan inte se något fel i det alls, utan anser att det är viktigt att vi inte får in människor som inte har här att göra alls.

Brottslingar, som blivit utvisade för resten av sina liv, återkommer med nya papper och nya identiteter och det är inte alls bra, tycker jag.

I dag skärper Danmark sina gränskontroller mot Tyskland och Sverige. En tysk minister manar nu till bojkott mot Danmark och turistminister Maud Olofsson (C) kallar det ett ”hot mot EU-samarbetet”.
Trots kritik från EU-komissionen skärper Danmark på tisdagen gränskontrollerna mot Sverige och Tyskland. Tio tullare kommer att sättas in vid Öresundsbron, på Öresundstågen och för att kontrollera trafiken mellan Helsingborg och Helsingör, rapporterar TT. "



Dessutom borde alla länder införa fingeravtryck som gör det ännu omöjligare att utnyttja vårat flata system.

Jag blir irriterad när jag läser dessa uttalanden av Olofsson och den tyska turistministern.

Ni kan läsa hela artikeln från dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Vi har all rätt att försvara vårt land och mot att behöva känna det, som så många norrmän gör i dag, som främlingar i vårt eget land.


Skulle det vara för mycket begärt av oss eller vad????


Jag minns hur dåligt jag mådde, när jag läste om den svenska kvinnan och hur hon försökte fly undan sin exman och som hela tiden förföljde henne och när hon till slut gifte om sig med en svensk man, fortsatte trots det, exmannens förföljelser. 

Han använde även sina vänner som han skickade på kvinnan och hennes nya familj.


Det slutade inte förr än hon till slut blev tvungen att fly med sin familj till USA med ny identitet och där som först fick lugn i sitt och familjens liv.


Detta händer alltför ofta då svenska kvinnor gifter sig med, speciellt muslimer, som har en helt annan kvinnosyn än vad vi i västvärlden har.


Det är inte särskilt svårt att skaffa sig nya papper i andra länder och det är därför extra viktigt att vi ser om vårt land innan det är för sent att börja tänka.


Det låter kanske cyniskt men det är det inte, utan en ren självbevarelsedrift, som gör att Danmark väljer att övervaka sina gränser.
De har knappast något emot att vi besöker Legoland eller andra saker i Danmark men jag tror att det alltid finns den här mycket korkade rädslan, för att verkar rasistisk, som gör att vi inte törs göra det vi faktiskt borde göra, vara rädda om vårt land, våra traditoner och vår kultur, i stället för att gå och gömma oss bakom inbillat rasist tänkande.


Ha en trevlig fortsättning på tisdagskvällen.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook