DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 7 juli 2011

FORTSÄTTNING PÅ "HEDERSMORDET" I HÖGSBY, DEL 2.

Först överklagade pappan domen men nu har också mamman överklagat.
Deras båda domar löd på 10 år men jag skulle gärna ha sett de sitta där resten av sian liv med tanke på vad de gjort.

Jag tror inte att det var sonens eget handlande som blev Abbas död och dessutom är det föräldrarna, som har fostrat sina barn till vad de är och i så fall har gjort med föräldrarnas medgivande, fast jag tror absolut att sonen i det här fallet talar sanning och därför borde föräldrarna ha dubbelt straff för det de gjort som både mördade och lät sonen ta  på sig hella straffet ensam.

Jag är mycket tacksam att mina föräldrar inte har betett sig så emot mig och mina syskon.
I min familj tar man konsekvenserna själv av sitt handlande och skulle aldrig i livet låta barnen ta på sig straff för något man själv har gjort.

Sorgligt hur illa dessa föräldrar beter sig och det är dessutom deras eget sätt att hantera situationer med sitt kultrella beteende som lett till att Abbas miste sitt liv, under så fruktansvärda omständigheter med misshandeln som först kom innan döden inträdde och gjorde slut på hans lidande.

Människor med den här kulturen har inget i vårt land att göra och borde återvänt hem för länge sedan.
Jag  hoppas att Högsta  domstolen skärper straffen, som var futtiga med tanke på brottets art och att man lät sonen ta på sig hela skulden.
Dessutom hoppas jag att de utvisas ur landet på livstid.

 "Också mamman överklagar morddom

Rättegångsssalen fylls i Göta hovrätt för en ny prövning av vem som begick ett brutalt hedersmord i Högsby 2005, då en 20-årig man blev knivhuggen, slagen och skållad till döds. En i dag 23-årig man dömdes då som ensam skyldig, men har beviljats resning. Nu lägger han skulden på sina föräldrar, som därför åter står åtalade för dådet tillsammans med sonen.
Rättegångsssalen fylls i Göta hovrätt för en ny prövning av vem som begick ett brutalt hedersmord i Högsby 2005, då en 20-årig man blev knivhuggen, slagen och skållad till döds. En i dag 23-årig man dömdes då som ensam skyldig, men har beviljats resning. Nu lägger han skulden på sina föräldrar, som därför åter står åtalade för dådet tillsammans med sonen.
Foto: PAUL MADEJ/SCANPIX
Också mamman som dömdes till tio års fängelse och utvisning för hedersmordet på en 20-årig man i Högsby kommer att överklaga sin dom.
- Vi anser att bevisningen inte räcker till för en fällande dom och min klient vill ha det här prövat, säger kvinnans advokat Karl Olof Wirell till TV 4 Nyheterna Kalmar.
Kvinnan dömdes i tisdags tillsammans med sin man mot sitt nekande för mordet. Mannen har tidigare meddelat att även han tänker överklaga sin dom  "

Läs resten av dagens artikel i Svenska Dagbladet, HÄR.

Var glada över att vår kultur och våra lagar inte tillåter att något liknande kan hända här i landet bland våra egna medborgare men upprörd är jag över att våra myndigheter inte får fram, att vi inte tolererar att man gör så här i vårt land.

Sköt om er och ha en bra torsdag.

Kram Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook