DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 14 juli 2011

SÅ VAR DET MED DEN VALUTAN.

Som det verkar, kommer flera länder att vilja sluta använda Euron, då den inte är vad den varit, längre.

Jag röstade nej till Euron och även till medlemsskapet i Eu med och tycker att det är bra att vi har behållit vår krona.
Hade gärna sett att vi inte blivit medlemmar i EU heller.

Jag tror att vi hade klarat oss bättre utan EU.
Vi får väl se hur det går för de som vill ha tillbaka sin gamla valuta igen.

Om jag inte minns alldeles fel, så hade EU ett förslag tidigare, som gällde att inga länder som en gång gått med i EU, skulle kunna begära utträde ur EU senare ????
Jag vet inte hur det gick med det förlaget.

Det kanske blev som med bananerna och falukorven =)
Inga falukorvar skulle få heta falukorv, om de inte var tillverkade i Falun och inga bananer skulle få heta bananer om de inte hade en särskild "böj".

Snacka om skitfrågor !!!


"Nyckelländer kan komma att överge euron

Det finns en ökad risk för att euron försvinner som valuta. Det menar Carl Hammer, chefstrateg för valuta på SEB. Han pekar på att europeiska politiker som vill stödja Grekland gör sig impopulära bland folket. - Om folket säger stopp då blir det också stopp för processen som behövs för att behålla euron.
Med den krisartade utveckling som pågår i Europa menar SEB:s Carl Hammer att vi inte längre kan ha något ”mellanting”. Han tror att huvudalternativet är mer politisk integration, det vill säga att europeiska politiker tar fler steg mot en politisk union."

Ni kan läsa hela artikeln i dagens Svenska Dagbladet,HÄR. 

Ha en trevlig torsdag.

Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook