DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 22 juli 2011

EXPLOSIONEN I OSLO.

En fruktansvärd händelse för den norska befolkningen.

Bomben ställde till med mycket stor förödelse samt tog sju människors liv och två svårt skadade, enligt den norska polisen.
Det är tragiskt att sådant här kan inträffa mitt i bland oss.


En terrorgrupp har tagit på sig ansvaret för att ha lagt dit bomben och säger sig tillhöra en grupp, som kallar sig för "Helpers of the globle jihad" (medhjälpare till den globala jihaden).

Det är först nu som jag skriver om det här som hänt men min allra första tanke som dök upp i mitt huvud var "jaha, så var det dags för islamisterna att bomba i Norden med".
Först nu kan jag läsa att det faktiskt var så med och jag betvivlar inte en enda sekund att det var de som låg bakom det här bombdådet.


De har inte mycket till övers för västerlandet alls och skulle gladeligen se oss ute ur bilden totalt och det är deras plan med, att få västerländerna att följa islam och koranen och göra som de vill.


Jag vägrar fullständigt att se att de har här att göra i våra länder och det hoppas jag att de själva inser.
Kvinnor som inte har mer värde än en halv man ??


Och hustrur som man ska slå före läggdags, för att de ska förstå vem det är som bestämmer i hemmet.


Eller att mannen kan ha "samlag" med djur, bara han vet hur man tvättar sig efter det så att man kan ha samlag med en kvinna.
Koranen talar om hur man  ska göra.


Nej, jag vill inte ha dessa islamister så mycket som inom en världsdels avstånd från mig.
Sorgligt att man kan göra så här mot oskyldiga människor.

"Terrorgrupp tar på sig dådet - gör koppling till Stockholm

Uppgifter på ett jihadistforum gör gällande att en terrorgrupp, "Helpers of the global jihad", tagit på sig det explosionen i Oslo.
Man varnar också för att attacken bara är den första i en rad.
Timmar efter det första meddelandet förnekade dock andra representanter att man låg bakom. "

Jag kan förstå att de inte gillar att vi lägger oss i dessa länder, som Afganistan men det gör inte det här till ett giltigt skäl ändå.
För sådana här oehört sorgliga dåd, borde inte ens få förekomma alls, någonstans.

I dagens Expressen kan du läsa hela artikeln själv, HÄR.
 
Ha en trevlig fortsättning på den här fredagskvällen och låt oss hoppas att det inte sker fler sådana här vansinnes dåd.

Kram Maritha.

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook