DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 17 augusti 2012

PEDOFILER PÅ DAGISAR/FÖRSKOLOR ÄR ALLVARLIGT OCH SKA INTE...

... avfärdas som det gjort i fallet med den då misstänkte mannen och som i stället beskrevs som att "han tagit för hårt i ett barn" och fått sparken på grund av det.

Det väcker många frågor hos mig som "vart den då anställde tagit "för hårt" " i barnet och då blir det tydligare om det kan ha varit ett brott som borde gått längre än till avsked.
Som det nu är, har den misstänkte pedofilen fått tid hos andra barn som han aldrig borde ha fått.

Jag hoppas att han skall dömas hårt om han befinns skyldig och det hyser jag inga som helst tvivel om att han ska göra, tyvärr.
Det är bra att man går tillbaka och undersöker fallet år 2005 då han fick sparken med.


"Misstänkt sexbrott mot barn granskas

Åklagare Ulrika Rogland i Malmö försöker gå till botten med ett fall från 2005 där en 32-årig förskoleanställd, som sitter häktad för grov våldtäkt mot barn, misstänktes för sexuella övergrepp. Den gången valde  förskolan att inte anmäla mannen. Efter ett samtal ansågs saken utagerad. På en förskola där mannen jobbat blev han avstängd för att ha tagit för hårt i ett barn.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook