DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 6 augusti 2012

BEFOLKNINGSTAL SOM FÅR MIG ATT HISSNA!

 I London, England bor ca 9-10 miljoner människor-
Ungefär lika många som vi är, i hela Sverige.

Det tyccker jag är väldigt många, redan det.

I Bombay, Indien finns i dag 17 miljoner människor !?

I Sao Paolo,  19 miljoner !?

Och i Tokyo, Japan finns det 32 miljoner människor !!??

Det är alla siffror som får mig att hissna men allra mest, när det kom till Tokyo, i lilla Japan som har det så svårt med att få plats i sitt lilla land.
Man får nästan klaustrofobi av att tänka tanken.

Det här är kanske något för det svenska "Tillväxtverket" att fundera över ??
Jag har ingen aning om vad de sysslar med där, förutom att tömma staten på pengar med sina skyhöga "matkostnader" >=(  !!


Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook